SDB Zorgt Product updates logo

Product updates

Terug naar startpagina
  • English
Blijf op de hoogte

Labels

  • Alle updates
  • SDB Octopus
  • SDB Octopus: CliëntApp
  • SDB ECD
  • SDB ECD API
  • SDB EPD USER/REFLEX
  • SDB CARE4
  • SDB EPD Asterisque
  • SDB Planning
  • SDB Planning - Activiteitenplanning
  • SDB HR
  • SDB Salaris
  • SDB Leerplatform
  • SDB Analytics - BI
  • SDB Analytics - Datastation
  • SDB Analytics - Budget
  • SDB Jouw Omgeving
  • SDB Karify
  • SDB Quebble Personeelsplanning
  • SDB Quebble Kindplanning
  • SDB KIS
  • SDB Octopus: OuderApp
  • SDB Kindplanner

Jump to Month

  • June 2025
  • May 2025
  • April 2025
  • March 2025
  • February 2025
  • January 2025
  • December 2024
  • November 2024
  • October 2024
  • September 2024
  • August 2024
  • July 2024
  • June 2024
  • May 2024
  • April 2024
  • March 2024
  • February 2024
  • January 2024
  • December 2023
  • November 2023
  • October 2023
  • September 2023
  • August 2023
  • July 2023
  • June 2023
  • May 2023
  • April 2023
  • March 2023
  • February 2023
  • January 2023
  • December 2022
  • November 2022
  • October 2022
  • September 2022
  • August 2022
  • July 2022
  • June 2022
  • May 2022
  • April 2022
  • March 2022
  • February 2022
  • January 2022
  • December 2021
  • November 2021
  • February 2020
SDB Quebble Kindplanning
4 weken geleden

SDB Quebble Kindplanning / Nanny4All / KIS (web en groepsapp) (Release/Sprint 318)



Release 318 is op de test omgeving geplaatst en kan getest worden. 
Release 318 zal op 10 juni in productie en bevat:  9 spotlights, 16 opgeloste bugs en 1 doorontwikkeling. 

De uitlevering van de releases voor zowel productie als acceptatie vindt altijd in de avond plaats tussen 19.45 uur - 21.15 uur.

Alle organisaties hebben de mogelijkheid om deze release te bekijken en te testen op hun eigen acceptatie omgeving.
Alle onderdelen die zijn toegevoegd, aangepast en opgelost staan hieronder beschreven.
Mochten er vragen en/of opmerkingen zijn over de release, dan kan er een ticket aan gemaakt worden in ons serviceportaal.


Spotlights 

CAO Kinderopvang

Op dit moment zijn er verschillende CAO's in onderhandeling over een nieuw akkoord of is dit akkoord in de afgelopen weken bevestigd.
 
Binnen CC Kinderopvang zijn wij bezig met een analyse over wat deze wijzigingen betekenen voor jullie als klant, maar ook wat er binnen de software aangepast en ontwikkeld moet worden. Mocht er op onderdelen input nodig zijn vanuit jullie dan zullen wij jullie benaderen. 

Via de release notes zullen wij jullie informeren over de wijzigingen die wij in de software doorvoeren.

Sprint / Release

Proces

  • Zoals eerder aangekondigd wordt het proces omtrent het uitleveren van een release aangepast. 
  • De uitlevering van sprint / release is aangepast zodat alle organisaties ,die een testomgeving hebben, de gelegenheid hebben om zelf te testen.
  • Iedere twee weken komt er een versie op de acceptatie omgeving en zal de vorige sprint op productie geplaatst worden.
  • Mocht je als organisatie mee willen testen, maar heb je nog geen testomgeving beschikbaar, laat het onze supportmedewerkers weten.

Testen

  • Iedere organisatie heeft twee weken de mogelijkheid om de aankomende release te testen op hun test omgeving.
  • Zo weet je vooraf wat er aan gaat komen en kun je binnen je eigen organisatie voorbereidingen getroffen worden.
  • Mochten er vragen en/of opmerkingen zijn over de versie die op de acceptatie staat, dan kan je hiervoor een ticket aanmaken.

    Mocht je als organisatie nog geen link en inlog hebben voor het testen op de acceptatie omgeving, laat dit dan aan onze servicedesk weten.
     

Update acceptie omgeving

  • Iedere maand krijgt de acceptatie omgeving een update met de data van de productie omgeving.
  • Zo loopt de acceptatie omgeving nooit ver achter de werkelijkheid.
  • Houdt er wel rekening mee dat als je een scenario in je acceptatie omgeving hebt, deze met de update verwijderd wordt.
  • In de release kalender vind je de exacte data: 

Release Kalender 2025


Announcekit

  • Met Announcekit krijg je alle mededelingen te zien die voor SDB Quebble Kindplanning / Nanny4all / KIS gelden.
    • Het icoon is rechts boven in de applicatie terug te vinden:
       
  • Hierin staan onder andere om de week de nieuwste release notes, aankomende webinars, sluitingsdata etc.


Aanmelden voor release notes

  • Announcekit heeft de mogelijkheid waarbij je je kan aanmelden voor de email service.
  • Zo ontvang je direct de release notes in jouw mailbox!


Uservoice

  • Via Uservoice kun je ideeën en wensen indienen om SDB Quebble Kindplanning / Nanny4all / KIS te verbeteren.
    • Het icoon is rechts boven in de applicatie terug te vinden:


Statuspagina

  • Is er een storing in SDB Quebble Kindplanning / Nanny4all / KIS? Werkt het traag? Check dan onze statuspagina.
    Statuspagina
  • Op de statuspagina kun je per pakket zien of er een storing is en/of dat er onderhoud gepleegd wordt.


Kennisportaal

Handleidingen / Instructies

  • Op het kennisportaal vindt je alle handleidingen en instructies van SDB Quebble Kindplanning / Nanny4all / KIS.
  • Alles is ingedeeld zoals de weergave van tabbladen in SDB Quebble Kindplanning / Nanny4all / KIS 
  • Kom je ergens niet uit check dan eerst Kennisportaal
  • Kom je er toch niet uit, maak dan een ticket aan in het serviceportaal.



Opgeloste bugs 

Dagdeel mutaties (89893)
In bepaalde situaties werd niet altijd de detail informatie getoond van de wijzigingen op een plaatsingen. Dit is verder uitgebreid en toont nu alle mutaties
Welke gebruiker, naar welke type het dagdeel is aangepast, de aanpassing en de datum en tijd.


 

Afwijzen aanvraag niet altijd mogelijk (89719)
Indien een afgewezen dag waarvoor budget verkregen is opnieuw aangevraagd werd, maar het budget ondertussen gebruikt is en de aanvraag werd afgewezen dan melde het systeem dat dit niet mogelijk was. Dit is gecorrigeerd en wordt nu in het proces juist afgehandeld. Een aanvraag mag altijd worden afgewezen en de vorige situatie moet worden hersteld. 

Afwijzen van meerdere aanvragen gelijktijdig (89460)
Deze functie is uitsluitend beschikbaar in KIS. Bij selecteren van meerdere aanvragen is het mogelijk deze in bulk af te wijzen of goed te keuren. Het afwijzen werkte nog niet. Dit is gecorrigeerd. 



Toekomstige verandering in het maximum aantal kinderen van de groep (79694)
Wanneer de max van het aantal kinderen toekomstig wordt aangepast wordt dit nu ook correct op de juiste datum toegepast in de BKR berekeningen en aanvragen. De kleuren zullen daarop reageren.


in het screenshot is de max op een toekomstige datum verhoogd en geeft groen (10,11) weer als teken dat het normaal past in de capaciteit van de groep


Export e-mail adressen van ouders moet W type kunnen uitfilteren (88600)
Het is nu mogelijk om records met uitsluitend W plaatsingen in de geselecteerde periode uit te sluiten. Het is nu standaard zo dat W plaatsingen ervoor zorgen dat er geen ouder gegevens worden geexporteerd.

Met onderstaande filtering zullen dus ouders waarvan het kind nog uitsluitend voor 14-05 op de wachtlijst staat niet in het resultaat worden opgenomen.


 

Weergave van vakantiebudget in de weekplanning - vakantiebudget details (79318)
In het overzicht kon het aantal vakantie uren vreemd met decimalen weergegeven worden terwijl er een gehele waarde was toegekend of afgenomen. Dit is nu hersteld. 


De organisatiestructuur selectie is verder verbeterd in de selectie (88770)
De selectie manier is verder verbeterd en de generatie van het VVE details en Kindplanning rapport zijn gecorrigeerd

Bij overlap van ochtend naar middag de juiste aantal uren retourneren bij annulering (89169)
Bij het weekplanning plaatsingstype kan ingesteld worden hoe de uren bepaald moeten worden voor facturering of het verkrijgen van budget bij annulering. De 3 situaties zijn opnieuw bekeken en werken nu naar behoren. 

Aanpassingen in het proces van vakantiebudget gebruik (88769)
voor de volledige beschrijving lees vooral onze documentatie op de supportpagina de artikelen van de contractvormen mbt vakantiebudget, de budget instellingen.

De kort omschrijving van deze aanpassing is dat wanneer je een contractvorm hebt waarin volledige vakantieopvang uren zijn toegevoegd voor alle vakanties, dan kun je er nu voor zorgen dat er niet meer met een budget gerekend wordt op het moment dat op contractdagen dit budget gebruikt wordt. En bij annuleren van een dag dat netjes de volledige uren worden geretourneerd naar het ingestelde budget. Voorheen ging het budget soms negatief en dan waren er problemen bij het inzetten van budget uren tijdens aanvragen. 

Image

In de weekplanning van KIS: 'Toon uitsluitend vakantieweken en studiedagen' (90041 )
Deze stond standaard aan en is gecorrigeerd naar standaard uit

Image


In het contractsjabloon - Jaaruren (90015)
In de opties van de sjablonen is het mogelijk 'jaaruren' als kolom aan te zetten. Echter wanneer die uitstond kon het zijn dat indien ook de samenvattingsregel actief is dat deze toch de cel met uren toonde. Dit is gecorrigeerd

correctie in de berekening van het uurtarief bij een overheidsprogramma (91214)
In een uitzonderlijke situatie kon het voorkomen dat er een verkeerd uurtarief in het contract getoond werd. Dit is gecorrigeerd.

KIS, het persoonlijk menu (90042)
is uitgebreid met de opties voor announcekit (productnieuws) en de indeling is aangepast 

Sorteervolgorde in aanvragen extra opvang (87582)
indien meerdere aanvragen werden ontvangen voor dezelfde dag dan is de tijd bepalend voor de sortering. Dit is nu daarop aangepast


De leeftijd van een kind bij gebruik van de planningshulp (88152)
De startdatum van het zoeken naar kinderen die op de wachtlijst staan is nu bepalend gemaakt voor de berekening van de leeftijd van het kind in de resultaten in het kindoverzicht.


KIS, horizontale scrolbalk (90454)
Er was niet in alle schermen een horizontale scrolbalk te zien. Deze is nu toegevoegd.



Doorontwikkelingen 

Bugs

De komende periode zal de volledige focus liggen op het oplossen van bugs in zowel de web als in de apps. 


Verder zijn er diverse klantgerichte tickets opgelost. Deze zullen via de conversatie in het serviceportaal gecommuniceerd worden.