SDB Leerplatform (Samengevoegde release 256 & 257)
Release 256 & 257 worden samengevoegd. Deze gecombineerde release zal op 25 januari op de acceptatieomgevingen geplaatst worden en op 1 februari in productie gaan. Deze update bevat 1 nieuwe functionaliteit, 2 doorontwikkeling en 2 opgeloste bugs. Hieronder vertellen we je er alles over.
Nieuwe functionaliteiten
Beheren van LTI koppelingen
Het is vanaf nu mogelijk om het E-learning beheer te laten activeren (neem contact op met jouw accountmanager). Dit onderdeel maakt het mogelijk zelf LTI koppelingen te beheren via Beheer -> E-learning beheer -> LTI. In dit gedeelte kun je eenvoudig zelf een LTI koppeling toevoegen en reeds bestaande koppelingen bewerken (of verwijderen).
In het detailscherm kun je alle details invoeren. Naast de naam en omschrijving, kun je o.a. instellen of de e-learning module geopend moet worden in een volledig scherm of een nieuw scherm en of deze anoniem gevolgd mag worden.
Vanuit het overzicht kun je vervolgens een LTI-item publiceren naar de catalogus (met het 'contextmenu' rechts), waar deze verder ingericht kan worden.
In een doorontwikkeling zal een player worden toegevoegd waarmee een LTI-item getest kan worden voor publicatie.
Doorontwikkelingen
Duidelijker bekwaamheidspaspoort
Bekwaamheden die zijn afgerond tonen in het overzicht nu niet langer een voortgangsbalk (ze zijn immers afgerond, ongeacht de precieze voortgang). Indien het een vrijstelling betreft, wordt dit nu ook direct aangeduid met een 'chip'. Als laatste wordt de vrijstellingsdatum op de detailpagina nu ook duidelijker weergegeven.
Werk- & Leervormen in Safari
De module werk- & leervormen is vanaf nu ook te gebruiken in de Safari browser. In deze browser wordt de gebruiker eenmalig toestemming gevraagd om cache en cookies op te slaan. Nadat deze goedkeuring is verleend, kan gebruik worden gemaakt van alle werk- & leervormen.
Opgeloste Bugs
- Een geüpload logo (beheer -> instellingen -> algemeen -> huisstijl) wordt nu ook weergegeven op de inlogpagina.
- Het is weer mogelijk om bij het aanmaken van een nieuwe bekwaamheid de toetsersfunctionaliteit in te schakelen bij een toetsactiviteit (er werd ten onrenchte een melding getoond dat er beoordelaars gekoppeld waren).