SDB Leerplatform (Release 254)
Release 254 is op 12 december op de acceptatieomgevingen geplaatst en gaat 21 december in productie. Deze update bevat 1 nieuwe functionaliteiten, 5 doorontwikkelingen en 10 opgeloste bugs. Hieronder vertellen we je er alles over.
Nieuwe functionaliteiten
Herrineringsmail voor klassikale opleiding
Het is nu mogelijk om per catalogusitem in te stellen of en wanneer een herinneringsmail naar deelnemers gestuurd dient te worden (x dagen voor de start). Op de bewerkpagina van een catalogusitem is nu een apart kaartje 'Herinneringsmail' waar dit ingesteld kan worden. Desgewenst kan op het 2e tabblad 'Klassikale opleiding bewerken' nog een eigen sjabloon voor deze e-mail worden ingesteld.
Doorontwikkelingen
Multi-selectie in Bekwaamheden rapport
Het is nu mogelijk om meerdere afdelingen en/of functies te selecteren in het Bekwaamheden Rapport (te bereiken via de tegel op het dashboard).
Overzicht klassikale opleidingen (docenten)
Het overzicht van alle klassikale opleidingen voor docenten wordt nu gesorteerd op chronologische volgorde (eerstvolgende training bovenaan). Bovendien kan een training nu opengeklapt worden om alle geplande sessies te bekijken.
Community: navigatie & filter
De navigatie van zowel het onderdeel 'opdrachten' als het onderdeel 'bronnen' verloopt nu via een kruimelpad (vb. bronnen > jaarverslag 2022). Hierdoor is nu nog slechts 1 terugpijl zichtbaar (terug naar het keuzescherm van de werk- & leervormen).
Daarnaast is de onlangs geïntroduceerde groepenfilter (release 253) uitgebreid met een 'selecteer alles' optie. Hiermee kunnen met 1 klik alle deelnemers van de betreffende groep geselecteerd worden om zo te filteren op resultaten / uploads van de gehele groep.
Kracht- & Ontwikkelpunten: punten aanpassen
Het is nu mogelijk om geformuleerde punten aan te passen todat deze bevestigd zijn. Tevens is het mogelijk om nieuwe punten toe te voegen waarna ook een nieuwe uitnodiging gestuurd kan worden.
Leertraject: centraal beheer
Het beheer van de leertrajecten is verplaatst naar 1 centrale plek, die te bereiken is via de optie 'beheer' in de dropdown van de Leertrajecten-tegel. Ook het periodebeheer is verplaatst naar deze centrale plek. Het icoontje om het beheer te openen vanuit een leertraject is verwijderd.
Opgeloste Bugs
- Alle sessies van een meerdaagse klassikale opleidingen worden nu ook goed verwerkt in Google Agenda (Gmail).
- Het verwijderen van certificaten verloopt nu soepel (minder lange laadtijd) en na een bevestiging wordt het certificaat ook verwijderd bij opleidingen waar deze aan was gekoppeld.
- Micro Learnings worden weer op de juiste manier geopend (en kunnen dus weer worden afgesloten).
- Docenten kunnen nu weer presentielijsten exporteren naar Excel of PDF (icoontjes zijn weer zichtbaar).
- De knoppen 'annuleren' en 'toevoegen' in het 'medewerker toevoegen' scherm (bij het toewijzen van bekwaamheden) blijven nu ook zichtbaar op kleinere schermen / lagere resolutie.
- In het weekoverzicht van een klassikale opleiding worden resultaten nu getoond over de gehele geselecteerde periode. De einddatum wordt nu ook meegenomen in de resultaten (tot en met).
- Het is weer mogelijk een toetser te selecteren die meer dan 1 tijdvlak per dag beschikbaar is (bijvoorbeeld 2 uur in de ochtend en 2 uur in de middag), ook wanneer de som van alle ingeplande toetsmomenten meer dan die 2 uur is. Het scherm is niet langer leeg.
- Bij het opnieuw behalen van een klassikale opleiding met certificaat wordt nu de meest recente datum op het certificaat getoond (in plaats van de datum van de vorige keer dat de training behaald was).
- De bewerkpagina van een catalogusitem toont weer de juiste afbeelding (die ook te zien is het het catalogusoverzicht).
- Een peer assessor heeft nu de mogelijkheid om iemand te beoordelen, ongeacht hoe de betreffende bekwaamheid is toegewezen (voorheen was dit niet mogelijk als deze individueel was toegewezen).