SDB Zorgt Product updates logo

Product updates

Terug naar startpagina
  • English
Blijf op de hoogte

Labels

  • Alle updates
  • SDB Octopus
  • SDB Octopus: CliĆ«ntApp
  • SDB ECD
  • SDB ECD API
  • SDB EPD USER/REFLEX
  • SDB CARE4
  • SDB EPD Asterisque
  • SDB Planning
  • SDB Planning - Activiteitenplanning
  • SDB HR
  • SDB Salaris
  • SDB Leerplatform
  • SDB Analytics - BI
  • SDB Analytics - Datastation
  • SDB Analytics - Budget
  • SDB Jouw Omgeving
  • SDB Karify
  • SDB Quebble Personeelsplanning
  • SDB Quebble Kindplanning
  • SDB KIS
  • SDB Octopus: OuderApp
  • SDB Kindplanner

Jump to Month

  • May 2025
  • April 2025
  • March 2025
  • February 2025
  • January 2025
  • December 2024
  • November 2024
  • October 2024
  • September 2024
  • August 2024
  • July 2024
  • June 2024
  • May 2024
  • April 2024
  • March 2024
  • February 2024
  • January 2024
  • December 2023
  • November 2023
  • October 2023
  • September 2023
  • August 2023
  • July 2023
  • June 2023
  • May 2023
  • April 2023
  • March 2023
  • February 2023
  • January 2023
  • December 2022
  • November 2022
  • October 2022
  • September 2022
  • August 2022
  • July 2022
  • June 2022
  • May 2022
  • April 2022
  • March 2022
  • February 2022
  • January 2022
  • December 2021
  • November 2021
  • February 2020
SDB HR
een jaar geleden

SDB HR (Release 268)

Release 268 gaat op 28 juni 2023 in productie en bevat 1 nieuwe functionaliteit, 3 doorontwikkelingen en 6 opgeloste bugs. Hieronder vertellen we je er alles over.



Spotlight

Twee weken geleden hebben we een webinar gegeven waarin we onze nieuw toegevoegde functionaliteiten hebben laten zien. Nogmaals dank aan de vele aanwezigen. Volgende keer ook aansluiten? De volgende webinar zal plaatsvinden op 19 september op een nog nader te bepalen tijdstip.


Nieuwe functionaliteiten

Vrijwilligersportaal reden uit dienst & toelichting uit dienst
In het vrijwilligers portaal is het mogelijk gemaakt om een reden uit dienst en een toelichting uit dienst in te vullen.

De twee velden zijn optioneel en kunnen gemuteerd worden als deze zijn opgenomen in de procesinrichting. Voor de reden uit dienst is er een standaardlijst klaargezet die direct gebruikt kan worden. De toelichting uit dienst is een vrij tekstveld. 

Het is ook mogelijk om eigen lijst van uit dienst redenen te voeren. Voor het wijzigen of toevoegen aan de lijst van uit dienst redenen is er een stamtabel toegevoegd in beheer. Voor deze stamtabel is er een aparte bevoegdheid [ Beheer | Stamtabellen | Uit dienst redenen vrijwilliger ].


De twee nieuwe velden zijn ook toegevoegd aan Ad Hoc, zodat er op gerapporteerd kan worden. Ten slotte zijn er twee tags voor de velden toegevoegd welke voor (e-mail) templating kunnen worden gebruikt. De tags zijn als volgt:

  • Reden: {UitDienstVrijwilliger}
  • Toelichting: {UitDienstToelichting}


Doorontwikkelingen

Werkgeversverklaring KVK-nummer
Bij de klantgegevens is er nu de mogelijkheid om een KVK-nummer vast te leggen. Het nummer wordt bij het opmaken van de werkgeversverklaring voor ingevuld. Voor het invullen van het KVK-nummer:

Ga naar [ Beheer -> Organisatie -> Klantgegevens ]

Het KVK-nummer kan onderaan de NAW-tab worden ingevuld. Let op, voor organisaties waarbij de concernregeling van toepassing is dient het KVK-nummer per bedrijf te worden ingevuld, ook als het nummer hetzelfde is.


Werkgeversverklaring bevoegdheid
Voor het opmaken van de werkgeversverklaring is er een nieuwe bevoegdheid toegevoegd. De werkgeversverklaring kan alleen worden opgesteld als de ingelogde gebruiker over deze nieuwe bevoegdheid beschikt:

[ Manager Functies | Personeelsdossier | Werkgeversverklaring ]

Alle gebruikersrollen die vóór de release de mogelijkheid hadden om de werkgeversverklaring op te stellen, krijgen automatisch deze bevoegdheid. Als u niets wilt wijzigen, dan hoeft u dus niets te doen. Als uw organisatie wenst om bij bepaalde gebruikersrollen de mogelijkheid weg te halen, dan is dat nu mogelijk door de bevoegdheid uit te vinken en op te slaan.


Wergeversverklaring NAW-gegevens organisatie
Voor organisaties waarbij de concernregeling van toepassing is, worden nu de adresgegevens overgenomen van het bedrijf van de werknemer. Ook hier geldt dat per bedrijf de adresgegevens dienen te worden ingevuld indien van toepassing.


Opgeloste Bugs

  • De omschrijvingen van methode- vakantiegeld en eindejaarsuitkering zijn aangepast naar "bij uit dienst" i.p.v. "bij ontslag".
  • Issue opgelost waarbij in sommige situaties de manager dashboard toggle niet werkte.
  • Als een document zonder een begindatum wordt aangeboden aan de SIVI-documenten webAPI, dan wordt er automatisch vandaag ingevuld.
  • Foutmelding opgelost bij het bekijken van mutaties waarvan het proces was verwijderd.
  • Notificaties (octopus & berichten) werden bij het verwerken van mutaties soms ten onrechte dubbel aangemaakt, dit is verholpen.
  • Bij het verwijderen van de startlocatie van een declaratie wordt nu altijd de route herrekend.