SDB HR (Release 268)
Release 268 gaat op 28 juni 2023 in productie en bevat 1 nieuwe functionaliteit, 3 doorontwikkelingen en 6 opgeloste bugs. Hieronder vertellen we je er alles over.
Spotlight
Twee weken geleden hebben we een webinar gegeven waarin we onze nieuw toegevoegde functionaliteiten hebben laten zien. Nogmaals dank aan de vele aanwezigen. Volgende keer ook aansluiten? De volgende webinar zal plaatsvinden op 19 september op een nog nader te bepalen tijdstip.
Nieuwe functionaliteiten
Vrijwilligersportaal reden uit dienst & toelichting uit dienst
In het vrijwilligers portaal is het mogelijk gemaakt om een reden uit dienst en een toelichting uit dienst in te vullen.
De twee velden zijn optioneel en kunnen gemuteerd worden als deze zijn opgenomen in de procesinrichting. Voor de reden uit dienst is er een standaardlijst klaargezet die direct gebruikt kan worden. De toelichting uit dienst is een vrij tekstveld.
Het is ook mogelijk om eigen lijst van uit dienst redenen te voeren. Voor het wijzigen of toevoegen aan de lijst van uit dienst redenen is er een stamtabel toegevoegd in beheer. Voor deze stamtabel is er een aparte bevoegdheid [ Beheer | Stamtabellen | Uit dienst redenen vrijwilliger ].
De twee nieuwe velden zijn ook toegevoegd aan Ad Hoc, zodat er op gerapporteerd kan worden. Ten slotte zijn er twee tags voor de velden toegevoegd welke voor (e-mail) templating kunnen worden gebruikt. De tags zijn als volgt:
- Reden: {UitDienstVrijwilliger}
- Toelichting: {UitDienstToelichting}
Doorontwikkelingen
Werkgeversverklaring KVK-nummer
Bij de klantgegevens is er nu de mogelijkheid om een KVK-nummer vast te leggen. Het nummer wordt bij het opmaken van de werkgeversverklaring voor ingevuld. Voor het invullen van het KVK-nummer:
Ga naar [ Beheer -> Organisatie -> Klantgegevens ]
Het KVK-nummer kan onderaan de NAW-tab worden ingevuld. Let op, voor organisaties waarbij de concernregeling van toepassing is dient het KVK-nummer per bedrijf te worden ingevuld, ook als het nummer hetzelfde is.
Werkgeversverklaring bevoegdheid
Voor het opmaken van de werkgeversverklaring is er een nieuwe bevoegdheid toegevoegd. De werkgeversverklaring kan alleen worden opgesteld als de ingelogde gebruiker over deze nieuwe bevoegdheid beschikt:
[ Manager Functies | Personeelsdossier | Werkgeversverklaring ]
Alle gebruikersrollen die vóór de release de mogelijkheid hadden om de werkgeversverklaring op te stellen, krijgen automatisch deze bevoegdheid. Als u niets wilt wijzigen, dan hoeft u dus niets te doen. Als uw organisatie wenst om bij bepaalde gebruikersrollen de mogelijkheid weg te halen, dan is dat nu mogelijk door de bevoegdheid uit te vinken en op te slaan.
Wergeversverklaring NAW-gegevens organisatie
Voor organisaties waarbij de concernregeling van toepassing is, worden nu de adresgegevens overgenomen van het bedrijf van de werknemer. Ook hier geldt dat per bedrijf de adresgegevens dienen te worden ingevuld indien van toepassing.
Opgeloste Bugs
- De omschrijvingen van methode- vakantiegeld en eindejaarsuitkering zijn aangepast naar "bij uit dienst" i.p.v. "bij ontslag".
- Issue opgelost waarbij in sommige situaties de manager dashboard toggle niet werkte.
- Als een document zonder een begindatum wordt aangeboden aan de SIVI-documenten webAPI, dan wordt er automatisch vandaag ingevuld.
- Foutmelding opgelost bij het bekijken van mutaties waarvan het proces was verwijderd.
- Notificaties (octopus & berichten) werden bij het verwerken van mutaties soms ten onrechte dubbel aangemaakt, dit is verholpen.
- Bij het verwijderen van de startlocatie van een declaratie wordt nu altijd de route herrekend.