SDB HR (Release 238)
Release 238 gaat op 4 Mei 2022 in productie en bevat 1 nieuwe functionaliteit en 4 opgeloste bugs. Hieronder vertellen we je er alles over.
Nieuwe functionaliteiten
Bedrijfsmiddelen registratie
In SDB HR is het mogelijk gemaakt om bedrijfsmiddelen te registreren. Bij de term bedrijfsmiddelen kun je denken aan een telefoon, een tablet of bijvoorbeeld een kledingset.
Definiëren van een bedrijfsmiddelen
Voordat bedrijfsmiddelen bij een medewerker geregistreerd kunnen worden, dienen deze te worden gedefinieerd in SDB Beheer. Definiëren van een nieuw middel is mogelijk bij de menuoptie [ Stamtabellen -> Bedrijfsmiddelen ]. De bevoegdheid om bij het scherm te mogen draagt dezelfde naam.
Als een middel is opgeslagen, dan kan het worden opengevouwen door te klikken op ▶. Vervolgens tonen de eigenschappen van het bedrijfsmiddel. Standaard voegen wij de uitgiftedatum, verloopdatum en status als eigenschap toe. Daarnaast kunnen er door de organisatie extra eigenschappen aan het bedrijfsmiddel worden toegevoegd.
Eigenschappen van een bedrijfsmiddel
Bij een eigenschap kan een omschrijving, verplichtheid en type worden ingesteld. De typeringen waaruit kan worden gekozen zijn: tekst, datum, bedrag, lijst. Het type bepaald op wat voor manier een eigenschap in HR gevuld kan worden. Zo krijgt een datum bijvoorbeeld een zogenaamde date picker en wordt er bij lijst een dropdownmenu getoont:
Bedrijfsmiddel eigenschap lijsten
De lijsten kunnen door de organisatie opgesteld worden. Dit is mogelijk bij de menu optie [ Stamtabellen -> Bedrijfsmiddel eigenschap lijsten ]. Ook hier geldt dat een lijst opengevouwen kan worden door op het ▶ te klikken.
Bedrijfsmiddelen in het personeelsdossier
In het personeelsdossier is een nieuwe rubriek toegevoegd waar de bedrijfsmiddelen kunnen worden vastgelegd. De rubriek heet "Bedrijfsmiddelen" en kan beschikbaar worden gesteld met de volgende bevoegdheden:
- [ HR | Mijn Inzicht | Bedrijfsmiddelen ]
Mijn dossier (voor inzage medewerker) - [ Manager Functies | Personeelsdossier | Bedrijfsmiddelen ]
Personeelsdossier (voor inzage/wijzigen manager) - [ Manager Functies | Personeelsdossier | Bedrijfsmiddelen verwijderen ]
Geeft verwijder recht voor middelen in het Personeelsdossier
Bedrijfsmiddel toevoegen in het personeelsdossier
Selecteer een medewerker en ga naar de rubriek Bedrijfsmiddelen. Kies het toe te voegen bedrijfsmiddel uit het dropdown menu en druk op "Nieuw bedrijfsmiddel". Vul de eigenschappen in en druk op opslaan.
Op deze manier kunnen de bedrijfsmiddelen geregisteerd worden.
Vervolg bedrijfsmiddelen
In de komende releases gaan we werken aan overzichten voor de bedrijfsmiddelen. Daarnaast zijn we aan het uitwerken hoe de bedrijfsmiddelen procesmatig vastgelegd kunnen worden.
Opgeloste Bugs
- Validatie afgifteplaats legitimatiebewijs verbeterd
- Validatie contractbegindatum scherper gesteld. Deze moet nu altijd na de begindatum van het voorliggend contract ingaan.
- Het is mogelijk gemaakt om .zip bestanden te uploaden in het personeelsdossier
- Vaste loonfactor is uniek gemaakt en geeft een validatie fout als dit niet het geval is.