SDB Zorgt Product updates logo

Product updates

Terug naar startpagina
  • English
Blijf op de hoogte

Labels

  • Alle updates
  • SDB Octopus
  • SDB Octopus: CliĆ«ntApp
  • SDB ECD
  • SDB ECD API
  • SDB EPD USER/REFLEX
  • SDB CARE4
  • SDB EPD Asterisque
  • SDB Planning
  • SDB Planning - Activiteitenplanning
  • SDB HR
  • SDB Salaris
  • SDB Leerplatform
  • SDB Analytics - BI
  • SDB Analytics - Datastation
  • SDB Analytics - Budget
  • SDB Jouw Omgeving
  • SDB Karify
  • SDB Quebble Personeelsplanning
  • SDB Quebble Kindplanning
  • SDB KIS
  • SDB Octopus: OuderApp
  • SDB Kindplanner

Jump to Month

  • May 2025
  • April 2025
  • March 2025
  • February 2025
  • January 2025
  • December 2024
  • November 2024
  • October 2024
  • September 2024
  • August 2024
  • July 2024
  • June 2024
  • May 2024
  • April 2024
  • March 2024
  • February 2024
  • January 2024
  • December 2023
  • November 2023
  • October 2023
  • September 2023
  • August 2023
  • July 2023
  • June 2023
  • May 2023
  • April 2023
  • March 2023
  • February 2023
  • January 2023
  • December 2022
  • November 2022
  • October 2022
  • September 2022
  • August 2022
  • July 2022
  • June 2022
  • May 2022
  • April 2022
  • March 2022
  • February 2022
  • January 2022
  • December 2021
  • November 2021
  • February 2020
SDB EPD USER/REFLEX
3 weken geleden

SDB EPD USER/REFLEX (Release 9.26)

Hotfixes op 9.26

Voor een overzicht van de inhoud van de uitgebrachte hotfixes op 9.26, zie: Hotfix overzicht USER | Versie 9.26

Nova/Reflex aanpassingen

In Nova/Reflex zijn de volgende aanpassingen doorgevoerd:

  • In de snelmenu agenda in het tijdsoverzicht worden voor afspraken van type Systeemcontact en Groepsafspraak nu bij meerdere cliënten en relaties (bij Systeemcontact) enkel het feit dat er meerderen zijn en het aantal getoond.
  • In de snelmenu agenda in de details van afspraken van het type Systeemcontact wordt nu niet langer geboortedatum en (ID) getoond.
  • In de snelmenu agenda bij het rapporteren is bij het lezen van de rapportages van anderen nu de naam dikgedrukt boven de door de andere medewerkers gerapporteerde teksten om nadruk te leggen op wie welke rapportage geschreven heeft.
  • Het is mogelijk gemaakt om vanuit de Plannen module een rapport op te slaan in de Correspondentie module. Dit kon in Alta al, en werkt nu ook in Nova/Reflex.
  • In de Plannen module is een aanpassing gemaakt om de MDO velden mee te laten groeien met de ingevoerde tekst, zodat deze beter leesbaar blijft. Dit geldt ook in Alta.
  • In de Plannen module is een aanpassing gemaakt om in de MDO modus de tekst van andere medewerkers (blok 'Bijdragen door:') en de volledig tekst (blok ‘Inzien van volledige tekst’) standaard in te klappen. Dit geldt ook in Alta.
  • De Werklijst widget is aangepast om nu openstaande taken te tonen van zowel de huidige week als de vorige week. De taken worden in de Werklijst widget geordend van oud naar nieuw, op datum gepland (van boven naar beneden). Dit is conform hoe dit werkt in de Werklijst module.
  • In de Verpleegkundige taken module is het mogelijk gemaakt om de taak 'Bloeddruk en pols meten' te kiezen.
  • Voor de modules Plannen module, Verpleegkundige taken, en Zorgoverzicht zijn verbeteringen gemaakt in de context menu's door het toevoegen van iconen waar deze misten, het versimpelen van namen van menu opties, en het zetten van menu items op een logische volgorde of als dit niet nodig was op een alfabetische volgorde.
  • Via een systeeminstelling was het voorheen al mogelijk om de naam van de cliënt in het tabblad van de browser te tonen voor Nova/Reflex indien de gebruiker op het cliënt dashboard was. Hier is nu aan toegevoegd dat de naam van de cliënt ook wordt getoond als de gebruiker in een specifieke module is voor een cliënt in de vorm van Naam cliënt | Naam module. Instellingen kunnen een aanvraag doen bij SDB Zorgt om naam van de cliënt in het tabblad aan te laten zetten. De alternatieven waar voor gekozen kan worden zijn:
    1. Roepnaam en eerste letter achternaam van de cliënt (geen voorvoegsels).
    2. Eerste letter van de roepnaam, voorvoegsel en achternaam van de cliënt. 
  • Leeftijd en geslacht worden nu getoond in de header op cliënt dashboards.
  • Wanneer een cliënt is overleden, wordt dit nu getoond in de header door middel van een kruis op cliënt dashboards. Bij een mouse over op dit kruis wordt de datum van overlijden getoond. 
  • De Waarschuwingen widget toont nu altijd alle actuele waarschuwingen en toestemmingen (alleen de actuele behandelaanwijzing en wilsverklaringen).
  • Bij het aanmaken van een taak in de gebruikersbalk links kan nu met de knop 'Aan mijzelf toewijzen' automatisch de ingelogde gebruiker gevuld worden als medewerker. Met de knop 'Toewijzen aan huidige cliënt' kan de cliënt waarvan op dat moment een cliënt dashboard of module is geopend, worden toegevoegd als cliënt.
  • Bij inloggen in Nova/Reflex wordt nu niet langer het Avinty logo getoond. Nu wordt het SDB Zorgt logo getoond.
  • In Nova/Reflex en voor Reflex modules (zoals Plannen module, Dwangregistratie, Toestemmingen, FZ berichtenverkeer, SOEP) zijn veel aanpassingen gedaan ten behoeve van de veiligheid van de gegevens. Functioneel hebben deze aanpassingen geen gevolgen maar ze waren wel noodzakelijk om door te voeren. 


Veranderingen formulieren

De volgende grotere wijzingen zijn gedaan aan formulieren (zie voor meer informaties de bijbehorende issues, waar beschikbaar):

  • Het is voor de brief 'Besluit Geneesheer-directeur over uitstel voorbereiding verzoekschrift zorgmachtiging in verband met plan van aanpak (art. 5:5 Wvggz)' mogelijk gemaakt om in de vragenlijst aan te vinken dat er een kopie naar de advocaat wordt gestuurd (UE-6129);
  • Een nieuwe versie van de CQI is opgeleverd met de naam 'AKWA-CQi Vragenlijst 2024 versie 6.0' (UE-6165);
  • In het ROM meetinstrument 'COPM | Canadees meetinstrument voor handelingen en vaardigheden' is onderaan de tabbladen 'Onderzoek' van het initiële en nameting formulier een opmerkingen veld toegevoegd;
  • In het ROM formulier 'CPET (Ergometrie)' zijn enkele wijzigingen gedaan: bij de vraag Capillair/Arterie is antwoordoptie 'N.v.t.' toegevoegd; Het kopje 'Voor meting' is aangepast naar 'Rust meting'; het kopje 'Na meting' is aangepast naar 'Max meting'; het veld 'Borg zwaarte' is niet meer verplicht om in te vullen.Dit is ook in versie 9.25.3 uitgeleverd; 
  • Aan het meetinstrument ‘CP Classificaties’ is onder de kop ‘Spraak’ het item ‘Viking Speech Scale’ toegevoegd (RE-26);
  • Aan het FACT formulier is de categorie ‘Wettelijke groep’ toegevoegd met de subcategorieën ‘Wvggz’ en ‘FZ’ (UE-6519). 

FZ Berichtenverkeer

  • Indien bij het overnemen van clientgegevens geen voorletters meekomen, worden de voorletter(s) van de voornaam gevuld. 


Zorgvraagtypering

Naast de rol ZORGVRAAGTYPERING_DEF (zorgvraagtypering definitief maken) is het vanaf USER versie 9.26 ook mogelijk om gebruik te maken van de toegevoegde rol ZORGVRAAGTYPERING_NIET_DEF (zorgvraagtypering niet-definitief maken). Deze rollen werken in alleen combinatie met de rol ZORGVRAAGTYPERING.
Nb. De rol ZORGVRAAGTYPERING_ADMIN is ongewijzigd. Het verschil met deze rol is dat een gebruiker ook kan bewerken en verwijderen.

Diagnose

De rol DIAGNOSE_DEFINITIEF is vanaf USER versie 9.26 opgesplitst in twee aparte rollen nl.: DIAGNOSE_DEFINITIEF en DIAGNOSE_NIET_DEFINITIEF. Deze rollen werken in alleen combinatie met de rol DIAGNOSE.
Het is dus niet meer mogelijk om met de combinatie DIAGNOSE en DIAGNOSE_DEFINITIEF een diagnose niet-definitief te maken! 

Facturatie en declaratie

Functionele verbeteringen:

- Als een DBC-MSR-activiteit een ontbrekende verrichtingscode heeft, wordt deze niet verzonden naar de grouper en gemarkeerd als uitval in het tabblad 'Geleverde productie' met een foutmelding

- Het is nu mogelijk om activiteiten per kolom te sorteren door op de pijltjes in de kolomtitels te klikken.

 - De ondergrens is geïmplementeerd in het scherm Inzien facturen om de snelheid te verbeteren. Als er een ondergrens is ingesteld voor een financieringsstroom, toont het scherm alleen facturen van die datum of nieuwer. De ondergrens is in te richten in het configuratiescherm 'Ondergrens' onder de inrichting.

Nieuwe kwaliteitscontroles:

Er zijn nieuwe controles toegevoegd in het scherm Aanmaken facturen die de prestaties markeren als uitval om onjuiste facturering te voorkomen. Dit zijn:

- De startdatum van het zorgtraject mag niet in de toekomst liggen.
- De startdatum van de forensische zorgtitel mag niet in de toekomst liggen.
- De verwijsdatum mag niet in de toekomst liggen.

Opgeloste bugs:

- Probleem opgelost waarbij toeslagen niet zichtbaar waren in Aanmaken facturen als de betreffende hoofdprestatie al was afgedrukt.
- Problemen met het creditering opgelost die optraden bij het overschakelen van een Vecozo-betaler naar restitutienota of omgekeerd.
- DBC-MSR subtrajecten die handmatig opnieuw werden geopend en/of gesloten, worden nu op de juiste plaats in de schermen getoond.
- Verkeerd gedrag van de knop 'Opschonen' opgelost wanneer een factuur de status Validatiefouten heeft.

USER/REFLEX BI

UPM GGZ 2025

De UPM GGZ 2025 is beschikbaar gemaakt onder Verantwoording op peildatum, volgens de template die via GGNet is aangeleverd, genaamd "3.1.1. ZN-25-001211 Bijlage UMP 2025 (v1.0).xlsx"  

Horizontale controlepunten 'Dossier op orde'

Controlepunten uit de categorie 'Dossier op orde' kunnen nu zowel onder Horizontale controle als onder bijvoorbeeld het Zorgadministratie dashboard getoond worden. Breidt hiervoor in de sql de categorie uit met de gewenste plek, bijvoorbeeld 'Dossier op orde; Zorgadministratie'.