SDB Zorgt Product updates logo

Product updates

Terug naar startpagina
  • English
Blijf op de hoogte

Labels

  • Alle updates
  • SDB Octopus
  • SDB Octopus: CliëntApp
  • SDB ECD
  • SDB ECD API
  • SDB EPD USER/REFLEX
  • SDB CARE4
  • SDB EPD Asterisque
  • SDB Planning
  • SDB Planning - Activiteitenplanning
  • SDB HR
  • SDB Salaris
  • SDB Leerplatform
  • SDB Analytics - BI
  • SDB Analytics - Datastation
  • SDB Analytics - Budget
  • SDB Jouw Omgeving
  • SDB Karify
  • SDB Quebble Personeelsplanning
  • SDB Quebble Kindplanning
  • SDB KIS
  • SDB Octopus: OuderApp
  • SDB Kindplanner

Jump to Month

  • August 2025
  • July 2025
  • June 2025
  • May 2025
  • April 2025
  • March 2025
  • February 2025
  • January 2025
  • December 2024
  • November 2024
  • October 2024
  • September 2024
  • August 2024
  • July 2024
  • June 2024
  • May 2024
  • April 2024
  • March 2024
  • February 2024
  • January 2024
  • December 2023
  • November 2023
  • October 2023
  • September 2023
  • August 2023
  • July 2023
  • June 2023
  • May 2023
  • April 2023
  • March 2023
  • February 2023
  • January 2023
  • December 2022
  • November 2022
  • October 2022
  • September 2022
  • August 2022
  • July 2022
  • June 2022
  • May 2022
  • April 2022
  • March 2022
  • February 2022
  • January 2022
  • December 2021
  • November 2021
  • February 2020
SDB ECD
een week geleden

SDB ECD (Release 2025.08)

Release 2025.08 gaat op 28 juli 2025 in acceptatie en op 11 augustus 2025 in productie en bevat 5 functionaliteiten en 9 opgeloste bugs. 


functionaliteiten - Zorg

Efficiënter registreren met vernieuwde Zelfredzaamheid
We blijven continu verbeteren, en dit keer hebben we het domein ‘Zelfzorg’ onder handen genomen. Vanaf deze release krijgt dit domein de nieuwe naam ‘Zelfredzaamheid’. Naast de naamswijziging hebben we ook het proces en de daaraan gekoppelde stappen aangepast. 

De codetabellen binnen het domein Zelfredzaamheid zijn uitgebreid én beter inzichtelijk gemaakt. Wanneer je in de dropdown zoekt op "Zelfredzaamheid", zie je direct alle onderwerpen die beschikbaar zijn binnen dit domein.

Deze tabellen zijn specifiek ingericht voor de registratie van zelfredzaamheid. De inhoud van deze tabellen zijn aangepast aan jullie wensen. Naast de systeemcodes kunnen jullie ook zelf codes aanmaken.

Voortaan moet aan medewerkers expliciet autorisatie worden gegeven om gebruik te maken van de Zelfredzaamheidscategorieën.
Dit geldt ook voor toegang tot nieuw aangemaakte waardes.

De aangemaakte waardes worden – net als de systeemwaardes – weergegeven met een icoon. Deze waardes verschijnen automatisch tussen de bestaande waardes en kunnen direct worden gebruikt mits de autorisatie goed gezet is.

Deze waardes zijn ook voorzien als er gebruik gemaakt wordt van de intake. 

Wil je zorg leveren bij een client? Dan kan de zorgkaart je helpen bij het makkelijk en snel vinden van de benodigde zorg die geleverd moet worden. Hierin worden de waardes van zelfredzaamheid waarbij hulp nodig is weergegeven.

Mijn verhaal aanbieden ter invullen in CliëntApp
Er is in het ECD een mogelijkheid voorzien om Mijn verhaal aan te bieden om ingevuld te worden in de CliëntApp. Deze functionaliteit kan gebruiken worden met de CliëntApp versie 1.6.1 of hoger. Enkel de cliënt met beheer rechten of een betrokkene met beheer rechten kan dan 'Mijn verhaal' invullen in de App. Deze mogelijkheid is enkel beschikbaar als de CliëntApp gebruikt wordt en in de autorisatie bij de functie rol de permissie 'Mijn verhaal aanbieden ter invullen in CliëntApp' aanstaat. 

Met een druk op de knop kan je het invullen van Mijn verhaal beschikbaar stellen. Zodra dit aangeboden is komt er de tekst 'Mijn verhaal is aangeboden ter invulling in de SDB CliëntApp.' te staan. Deze tekst is voor iedereen beschikbaar die leesrechten heeft tot Mijn verhaal. Door nogmaals op de knop te klikken, kan je de mogelijkheid tot invullen van Mijn verhaal in de CliëntApp stopzetten.

[ Cliënten -> Zorgplan -> Beeldvorming -> Mijn verhaal ]

functionaliteiten - Administratief

Adresweergave op Administratieve kaart
De adres weergave is aangepast zodat de postcode bij de gemeente staat.
Opmaak is nu als volgt:
(eventuele toevoeging en huisletter)

Agendawidget: kleurwijzing voor agenda afspraken
Er is een wijziging doorgevoerd in de kleur van een agenda afspraak. 

  • Een agenda afspraak wordt niet meer getoond indien de eindtijd is verstreken.
  • Een agenda afspraak wordt licht gekleurd getoond als de afspraak "bezig is"
  • Een agenda afspraak wordt wit getoond indien in de toekomst (begintijd nog niet gepasseerd)

Verbetering Snel zoeken
Snel zoeken is verbeter zodat je met de 'Enter'-toets kan werken. Is er maar 1 resultaat en je klikt op Enter dan wordt dit resultaat automatisch geopend. Zijn er meer resultaten dan kan je met de muis of pijltjes toetsen een keuze maken.

Opgeloste Bugs

  • Agenda afspraken met een terugkeerpatroon worden in sommige gevallen op de verkeerde dag weergegeven. (59942)
    [ Cliënten -> Agenda ]
  • Aanmaken van een nieuwsbericht voor de CliëntApp werkt niet naar behoren indien er grote hoeveel OE's zijn geselecteerd. (59374)
    [ Meer -> Beheer -> Nieuws ]
  • Print Zorgplan toont incorrecte tijd bij terugkeerpatroon van 'gehele dag'. (60480)
    [ Cliënten -> Zorgplan -> Doelen ]
  • In bepaalde situaties gaat het mis met koppelen van een document aan PDA. (59070)
    [ Cliënten -> Zorgplan -> Verslaglegging ]
  • Er komt een foutmelding in eOverdracht als de diagnosis een zeer lange tekst bevat. (60581)
    [ eOverdracht ]
  • EVS vink aanzetten zorgt in bepaalde situaties niet voor een synchronisatie. (59305)
    [ Cliënten -> Beeldvorming -> Profiel -> Medimo ]
  • EVS vink wordt onterecht geblokkeerd bij Profiel indien de cliënt een bij diensten een OE heeft die ook bij OE autorisatie voorkomt met de vink Medimo aan. (59305)
    [ Cliënten -> Beeldvorming -> Profiel -> Medimo ]
  • Filtering juridische status werkt niet naar behoren. (60445)
    [ Cliënten -> Registratie - Juridisch ]
  • Melding omtrent MUI X Expired package version komt op bepaalde plekken in beeld. (64407)

kennisbank

De volgende artikels in de kennisbank van het klantenportaal zijn toegevoegd / bijgewerkt:

  • Handleiding Zelfredzaamheid (toegevoegd)
  • Handleiding Cliëntagenda (bijgewerkt)
  • Handleiding Geen Mandaat (bijgewerkt) 
  • Handleiding Start dienst (Clientrapportages) (bijgewerkt) 
  • Handleiding Start dienst (Looproutes) (bijgewerkt) 
  • Handleiding Start dienst (Teamrapportages) (bijgewerkt)
  • Handleiding Tijdregistratie (Cliënt) (bijgewerkt)
  • Handleiding Tijdregistratie (Medewerker) (bijgewerkt) 
  • Handleiding Tijdregistratie (Omboeken) (bijgewerkt)
  • Handleiding Tijdregistratie (Uitvallijst) (bijgewerkt) 
  • Handleiding Questio (bijgewerkt)
  • Gehele Q&A omgezet naar menustructuur (bijgewerkt)