SDB ECD (Release 2024.13)
Release 2024.13 gaat op 16 december 2024 in acceptatie en op 30 december 2024 in productie en bevat 5 functionaliteiten en 13 opgeloste bugs.
Spotlight
Expliciete OE-registratie voor abonnementen!
Geen afleiding meer voor wat betreft de organisatorische eenheid van abonnementen. Vanaf deze release dien je expliciet de OE aan te geven bij de registratie van een abonnement. Lees er meer over in deze Release Notes.
Geautomatiseerde (initiële) vulling OE voor elk abonnement
Bij de installatie van deze release zal automatisch een OE gevuld worden voor elk geregistreerd abonnement. Die vulling zal gebeuren op basis van de afleiding die we eerder hebben toegepast in de software.
Is er een cliënt met enkel een abonnement (en kan de OE dus niet worden afgeleid)? Dan wordt het abonnement gekoppeld aan een automatisch aangemaakte OE: 987654321 - Migratie abonnement (gekoppeld aan OE 987654320). Wij verzoeken je om de abonnementen te willen controleren en daar waar nodig naar de juiste OE om te willen zetten. Na die actie kun je de automatisch aangemaakte OE's verwijderen via het stambestand.
Speciaal voor deze actie hebben we DCC-script "6789 - Abonnementen & OE" in het leven geroepen. Middels dit script haal je alle abonnementen op die geldig zijn in de geselecteerde periode en kun je aflezen welke OE is toegekend.
functionaliteiten - Zorg
Opslaan "Mijn verhaal" in intakemodule
In de intakemodule heb je ook de mogelijkheid om "Mijn verhaal" te registreren. Er is nergens een [Opslaan] knop voorzien bij de intake, hetgeen betekent dat wijzigingen meteen worden opgeslagen.
Er is een wijziging doorgevoerd voor de genoemde functionaliteit: zolang je de intakemodule geopend hebt, zal er geen historieopbouw voor "Mijn verhaal" gebeuren. Als je dus meerdere wijzigingen aanbrengt in 1 sessie, dan zal dat als 1 integrale versie van "Mijn verhaal" worden opgeslagen. Pas als je de volgende keer de intakemodule opent en wijzigingen doorvoert, zal die sessie leiden tot historieopbouw (waarbij alle wijzigingen in die sessie weer als 1 geheel beschouwd worden).
Rapportages bij intake
Vanaf deze release is het ook mogelijk om rapportages in te zien en te registreren via de intakemodule. Gezien er geen filteringen worden toegepast in de intakemodule, worden standaard de rapportages van de laatste 365 dagen getoond. Ook Ysis rapportages (indien van toepassing) worden getoond.
functionaliteiten - Administratief
Registratie van OE voor een abonnement
Bij de registratie van een abonnement is het voortaan verplicht om te registreren aan welke organisatorische eenheid het abonnement moet worden toegewezen. De methodiek van registreren is gelijk aan de andere tabbladen onder Diensten: je selecteert eerst een OE op niveau "Regio" en vervolgens een OE op niveau "Locatie".
De naamgeving van beide velden wordt ook hier beïnvloed door 3 parameters:
- OE regio/locatie: naamgeving --> bepaalt de naamgeving van selectielijst 1
- OE zorgmanager personeel: naamgeving --> bepaalt de naamgeving van selectielijst 2
- Toon OE nummer voor OE naam --> bepaalt of het OE nummer ook getoond wordt in de selectielijst
In het tabblad Abonnementen (en ook het tabblad Actueel) wordt de gekozen OE uiteraard getoond in het overzicht.
De groene balk aan het begin van een regel geeft aan, net zoals elders bij Diensten, dat het om een actuele regel gaat.
Klik je op een regel van een abonnement in het tabblad Abonnementen of Actueel, dan wordt de leesweergave van dat specifieke abonnement geopend. Ook daar wordt de OE voortaan benoemd.
Klik in de cliëntbalk op [Administratie], dan wordt op de cliëntkaart nog steeds vermelding gemaakt van het abonnement. In de kolom "Interne status" zal vervolgens de OE worden getoond waaraan het abonnement is toegewezen.
Gezien er nu expliciet een OE geregistreerd is voor elk abonnement, is de afleiding van de OE op andere plaatsen in SDB ECD niet meer van toepassing:
- Job "Financiële export": het veld "Kostenplaats" wordt voortaan voor een abonnement gevuld met de kostenplaats die is gekoppeld aan de OE waaraan het abonnement is toegewezen.
- Job "SDB ECD --> Straight": het veld "Vestigingnaam klant" wordt gevuld met de naam van de OE waaraan het abonnement is toegewezen en het veld "Debt Nr bij Budget klant" wordt gevuld met de kostenplaats die is gekoppeld aan de OE waaraan het abonnement is toegewezen. De optie "Cliënten met onbekende OE exporteren?" is tevens uit de job gehaald (gezien elk abonnement vanaf nu altijd een OE zal toegekend hebben).
- Job "SDB ECD --> AFAS Abonnementen": het veld "Kostenplaats" wordt gevuld met de uitwisselcode voor de OE waaraan het abonnement is toegewezen. Vermits er nu altijd een OE is gekoppeld aan een abonnement, zal de standaard OE 1100 niet meer in de export worden toegepast.
- Overzicht "Productie Registratie": de velden "Regio", "Locatie" en "Kostenplaats" tonen de OE-informatie van de OE waaraan het abonnement is toegewezen. Door de rechtstreekse link tussen abonnement en OE zullen voortaan ook cliënten getoond worden die enkel en alleen een abonnement hebben.
Zoek je naar cliënten, dan zal een cliënt met enkel een abonnement als "in zorg" gevonden worden als je zoekt naar in zorg zijnde cliënten (al dan niet verbijzonderd naar de OE).
Geen waarde "Onbekend" meer bij burgerlijke staat
Best veel klanten hadden de waarde "Onbekend" in de codetabel "Burgerlijke staat". Er is echter geen vertaling mogelijk naar een soortgelijke waarde in de codelijst van de ZIB en dus voor eOverdracht. Met als gevolg dat het versturen van een eOverdracht geblokkeerd werd.
Omdat het veld "Burgerlijke staat" een optioneel veld is in het tabblad Basis van een cliënt, is besloten die waarde te verwijderen uit de codetabel en het veld leeg te maken bij die cliënten waar eerder "Onbekend" geregistreerd was.
Vernieuwing selectielijsten Autorisatie OE
De selectielijsten ter selectie van een OE bij de registratie van Autorisatie OE (Diensten) zijn vernieuwd en daarmee uniform met andere selectielijsten bij Diensten. Hetgeen concreet betekent dat je makkelijker kan zoeken in de selectielijst door een (gedeelte van een) zoekterm in te typen.
Opgeloste Bugs
- Filtering op organisatorische eenheden gaat niet altijd goed in het overzicht Productie Registratie. (26325)
[ Overzichten ] - Er wordt naar de geldigheidsduur van de indicatie gekeken bij de WMO declaratie i.p.v. naar de toewijzingsdatum. (25461 | 26749)
[ Uitwisseling - Jobs ] - Niet alle metingen van een onderzoek worden getoond. (26886)
[ Zorgplan - Metingen ] - In sommige gevallen wordt onterecht aangegeven dat er nog uren gefiatteerd moeten worden voor een OE. (27001)
[ Administratief Dashboard ] - Afspraken met een dagelijks terugkeerpatroon starten niet op de juiste datum. (26633)
[ Agenda ] - De retouromschrijving van een SBV-Z bevraging is niet volledig zichtbaar. (28377)
[ Cliënten - Basis ] - De aan een cliënt toegekende permissie voor de CliëntApp wordt niet altijd correct opgeslagen / weergegeven. (28452)
[ Cliënten - Basis ] - Sommige prestatiecodes worden in het stambestand AW319 prestatiecodes niet getoond. (28946)
[ Beheer - Stambestanden ] - Voor een grotere periode toont het overzicht Productie Registratie soms geen gegevens. (28829)
[ Overzichten ] - Bij de registratie van cliëntgerelateerde tijd wordt in de selectielijst "Activiteit" soms NULL getoond. (30081)
[ Medewerkerportaal ] - De roepnaam van een medewerker wordt niet getoond bij rapportages afkomstig vanuit MIC Leidinggevende of MIC Commissie. (27967)
[ Zorgplan - Rapportage | Start Dienst ] - Verwijderde verzekeringen worden onterecht meegenomen in het dashboard. (27632)
[ Administratief Dashboard ] - Verkeerde job wordt opgestart bij het klikken op "Overhalen". (30248)
[ Administratief Dashboard ]