SDB Zorgt Product updates logo

Product updates

Terug naar startpagina
  • English
Blijf op de hoogte

Labels

  • Alle updates
  • SDB Octopus
  • SDB Octopus: CliëntApp
  • SDB ECD
  • SDB ECD API
  • SDB EPD USER/REFLEX
  • SDB CARE4
  • SDB EPD Asterisque
  • SDB Planning
  • SDB Planning - Activiteitenplanning
  • SDB HR
  • SDB Salaris
  • SDB Leerplatform
  • SDB Analytics - BI
  • SDB Analytics - Datastation
  • SDB Analytics - Budget
  • SDB Jouw Omgeving
  • SDB Karify
  • SDB Quebble Personeelsplanning
  • SDB Quebble Kindplanning
  • SDB KIS
  • SDB Octopus: OuderApp
  • SDB Kindplanner

Jump to Month

  • May 2025
  • April 2025
  • March 2025
  • February 2025
  • January 2025
  • December 2024
  • November 2024
  • October 2024
  • September 2024
  • August 2024
  • July 2024
  • June 2024
  • May 2024
  • April 2024
  • March 2024
  • February 2024
  • January 2024
  • December 2023
  • November 2023
  • October 2023
  • September 2023
  • August 2023
  • July 2023
  • June 2023
  • May 2023
  • April 2023
  • March 2023
  • February 2023
  • January 2023
  • December 2022
  • November 2022
  • October 2022
  • September 2022
  • August 2022
  • July 2022
  • June 2022
  • May 2022
  • April 2022
  • March 2022
  • February 2022
  • January 2022
  • December 2021
  • November 2021
  • February 2020
SDB Leerplatform
3 maanden geleden

SDB Leerplatform (Release 312) - 12 maart

Release 312 is op 3 maart op de acceptatieomgevingen geplaatst en gaat 12 maart in productie. Deze update bevat 2 nieuwe functionaliteiten, 5 doorontwikkelingen en 6 opgeloste bugs en 1 artikel.  Hieronder vertellen we je er alles over. 

Bovendien lanceren we op 12 maart op de acceptatieomgevingen de nieuwe vormgeving van het hoofdmenu. Houd die dag dus naast de live omgeving, ook de acceptatie omgeving in de gaten!


Nieuwe functionaliteiten

Export afdelingoverzicht

Beheerders kunnen vanaf nu via afdelingen een 'totaalexport' (Excel) maken. Het betreft een overzicht van alle afdelingen met het aantal medewerkers per afdeling (en het niveau waarop de afdelingen zich  bevindt).

Filters in E-maillogging
Onder beheer -> E-maillogging kan via het filtermenu nu eenvoudig gezocht  worden naar specifieke medewerkers en/of gefilterd worden op een specifieke status. Dit technisch ingestoken overzicht kan gebruikt worden door IT-Experts bij het uitzoeken van eventuele e-mail problemen.


Doorontwikkelingen

Tegel "laatste e-learning" kijkt nu max. 3 maanden terug

De tegel op het dashboard waarmee medewerkers direct verder kunnen met de laatst gestarte e-learning kijkt nu maximaal 3 maanden terug. Dat betekent dat een niet afgeronde e-learning die langer dan 3 maanden geleden gestart is, niet langer getoond wordt.


Bekwaamheden matrix overzichtelijker

De bekwaamheden matrix is sterk geoptimaliseerd. Niet alleen wordt de  status nu in een raster getoond (met horizontale en verticale scheidingslijnen), ook is er nu een visueel onderscheid tussen niet toegewezen (geen 'bolletje') en wel toegewezen, maar niet van toepassing (grijs 'bolletje').

Misschien nog wel belangrijker: bekwaamheden die zijn toegewezen aan een niet bestaande functie op de betreffende afdeling worden niet langer getoond. Dat maakt de matrix velen malen overzichtelijker en compacter. De matrix toont nu dus enkel de toewijzingen die ook daadwerkelijk op de afdeling gelden.

Naam dossieritem zichtbaar in lijst

De naam van het bijbehorende dossieritem wordt nu ook weergegeven in de lijstweergave. Naar het idee van Pieter van Foreest.


Alle voortgang e-learning resetten

Beheerders kunnen nu op de resultaten tab van een e-learning met 1 klik op de de nieuwe knop "Reset alle voortgang" de voortgang resetten van alle medewerkers. Voorheen moest dit per medewerker.


Excel export resultaten en historie nu in juist format

Catalogusresultaten van medewerkers  die op meerdere afdelingen / functies werken, worden nu juist weergegeven. Voorheen werd de naam van de medewerker slechts eenmaal weergegeven, nu wordt de naam herhaald op iedere regel. Dat maakt filteren en sorteren een stuk eenvoudiger. Naar het idee van Sint Maarten.


Opgeloste Bugs

  • Bij het 'resetten' van de voortgang op een e-learning die een oude e-learning vervangen heeft, wordt nu het juiste waarschuwingsbericht getoond.
  • Het is in het Leertraject weer mogelijk om een nieuwe 'fotobanner' op te slaan. Met dank aan Antonius Ziekenhuis voor het melden.
  • Bij het verwerken van toetsresultaten op een LTI-onderdeel (in een arrangement) wordt weer rekening gehouden met een eventueel aangepaste cesuur. Met dank aan Attent Zorg voor het melden.
  • Het toevoegen van accreditatie instellingen is geoptimaliseerd (minder lange laadtijd). Met dank aan Sensire voor het melden.
  • De juiste data wordt weer getoond indien er gebruikt wordt gemaakt van de filters in het overzicht 'Alle resultaten en historie' van een catalogusitem. Met dank aan Pieter van Foreest voor het melden.
  • De Excel export van 'Toegewezen gebruikers' van een catalogusitem wordt weer in het juiste format aangeboden (zodat deze geen onterechte waarschuwing geeft bij het openen van het bestand).

Helpcenter - Artikels

In deze release hebben wij ook de volgende hulpartikelen bijgewerkt en/of aangemaakt:

  • Beoordelaars beheren via geselecteerde bekwaamheid - Nieuw