Wijziging ten aanzien van de CAO VVT Bereikbaarheid en Slaapdienst
Geachte klant,
in de cao VVT staat een wijziging ten aanzien van de vergoeding van de Bereikbaarheid en de Slaapdienst, op dit moment wordt deze vergoeding uitgekeerd op basis van een geldbedrag per ingezet uur.
Zie hieronder artikel 4.3.1 voor de bereikbaarheidsdienst
en artikel 4.3.2 voor de slaapdienst
Vanaf 1 juli bestaat de mogelijkheid om met de werkgever af te spreken dat dit bedrag omgezet wordt naar tijd.
In een aantal gesprekken met klanten komt bij ons de vraag naar voren maar hoe dan?
Wat betekent het omzetten naar tijd voor de medewerker.
Als wij dit Actiz vragen krijgen wij terug, dat de berekening door de werkgever bepaald wordt. Logisch gezien zouden wij dan zeggen dat het totaalbedrag dat de medewerker ontvangt gedeeld moet worden door het uurloon. Of moet dit het uurloon zijn met een toeslag?
Verder denkend komt de vraag bij mij naar boven is dit zoals het bedoeld is?
Als een medewerker nu voor de bereikbaarheid in het weekend 7,50 euro per uur ontvangt en hij heeft een uurloon van 15 euro en een andere medewerker die hetzelfde bedrag ontvangt maar een uurloon heeft van 30 euro dan krijgt de medewerker met het uurloon van 15 euro een half uur tijd vergoed terwijl de medewerker met 30 euro een kwartier tijd vergoed krijgt.
Is dit zoals wij deze bepaling moeten lezen? Of zijn er vanuit jullie andere inzichten?
Zijn er nu al medewerkers die hiervan gebruik willen maken? Dan zou dat betekenen dat het bedrag uitbetaald worden naar salaris omgerekend worden naar uren en deze weer op boeken in Planning.
Wij zijn ons er van bewust dat dit niet de ideale situatie is, maar wij kijken hier nog verder naar.
Klik voor meer informatie over dit onderwerp op deze link
Ik ben benieuwd naar jullie gedachten hierover, reacties zijn welkom via mailadres: ccplanning@sdbgroep.nl
Hartelijke groet,
Henriëtte Afshar - Remmelink