SDB Zorgt Product updates logo

Product updates

Terug naar startpagina
  • English
Blijf op de hoogte

Labels

  • Alle updates
  • SDB Octopus
  • SDB Octopus: CliëntApp
  • SDB ECD
  • SDB ECD API
  • SDB EPD USER/REFLEX
  • SDB CARE4
  • SDB EPD Asterisque
  • SDB Planning
  • SDB Planning - Activiteitenplanning
  • SDB HR
  • SDB Salaris
  • SDB Leerplatform
  • SDB Analytics - BI
  • SDB Analytics - Datastation
  • SDB Analytics - Budget
  • SDB Jouw Omgeving
  • SDB Karify
  • SDB Quebble Personeelsplanning
  • SDB Quebble Kindplanning
  • SDB KIS
  • SDB Octopus: OuderApp
  • SDB Kindplanner
  • SDB Labs

Jump to Month

  • September 2025
  • August 2025
  • July 2025
  • June 2025
  • May 2025
  • April 2025
  • March 2025
  • February 2025
  • January 2025
  • December 2024
  • November 2024
  • October 2024
  • September 2024
  • August 2024
  • July 2024
  • June 2024
  • May 2024
  • April 2024
  • March 2024
  • February 2024
  • January 2024
  • December 2023
  • November 2023
  • October 2023
  • September 2023
  • August 2023
  • July 2023
  • June 2023
  • May 2023
  • April 2023
  • March 2023
  • February 2023
  • January 2023
  • December 2022
  • November 2022
  • October 2022
  • September 2022
  • August 2022
  • July 2022
  • June 2022
  • May 2022
  • April 2022
  • March 2022
  • February 2022
  • January 2022
  • December 2021
  • November 2021
  • February 2020
SDB Karify
vandaag

Release notes SDB Digitale Zorg (Karify) (Sprint 326)

De volgende nieuwe functionaliteit, bugfixes en verbeteringen zijn vanaf nu op jouw productie omgeving beschikbaar:

NIEUW 

🔐 Als cliënt oude interventies op je werkblad kunnen archiveren

Eerder konden behandelaren al vanaf de client pagina's archiveren. We hebben met deze functionaliteit 2 onderdelen opgeleverd. Als eerste hebben we de layout van het werkblad aangepast, om naast de actieve interventies ook de gearchiveerde interventies te tonen, in een apart tabblad. Een gearchiveerde interventie kan niet worden geopend. Daarnaast hebben we een optionele functionaliteit toegevoegd, welke per Healthspace aangezet kan worden, waardoor naast behandelaren de cliënten nu ook zelf een interventie kunnen archiveren of de-archiveren vanaf hun werkblad. Healthspace beheerders kunnen deze functionaliteit zelf aan of uit zetten via Beheer Healthspace -> Instellingen -> Functionaliteiten -> Archiveer interventies als cliënt.


Bugfixes en verbeteringen

  • Er waren een aantal grafieken die niet goed weergeven werden in interventies, zoals bij het Alcoholdagboek. Deze zijn allemaal goed gezet en zullen in het vervolg ook juist weergeven worden.




Waar we aan werken

Benieuwd naar waar we momenteel aan werken? Bekijk het op ons 'Productboard Portal'. Hier vind je alle initiatieven waar we aan werken, die we aan het onderzoeken zijn en die we aan het overwegen zijn. Deel jouw input door op de initiatieven een reactie achter te laten of laat ons weten welke ideeën jij hebt om Karify nog beter te maken!

Productboard Portal


Vragen?

Heb je vragen of opmerkingen over deze release note? Mail deze naar support@karify.com

Let op: Niet alle functionaliteiten staan standaard aan en moeten mogelijk nog per healthspace ingesteld worden. Ook zijn sommige aanpassingen binnen Karify pas zichtbaar na het verwijderen van de browsergeschiedenis/het legen van de cache. Het is raadzaam dit na elke nieuwe release van het platform een keer te doen. Op deze website staat per browser stapsgewijs omschreven hoe dit werkt.

SDB Planning
gisteren

SDB Planning (Release 326)


Release 326 is op woensdag 17 september op de acceptatieomgeving geplaatst, gaat maandag 29 september in productie en bevat 1 nieuwe functionaliteit en 2 opgeloste bugs. Hieronder vertellen we je er alles over.


Spotlight

Nieuw kwaliteitsscherm
Het kwaliteitsscherm heeft een nieuw design gekregen.
Het is nu mogelijk tegels te verplaatsen, verwijderen en toevoegen naar de voorkeuren van de gebruiker.

Tegels zijn te verslepen door middel van de puntjes rechtsboven, of te verwijderen door middel van het kruisje:

Verwijderde widgets, kunnen ook weer worden toegevoegd:

Ook worden de belangrijkste aandachtspunten extra ten aandacht gebracht, via de pijltjes kan een gemist punt weer worden opgezocht:


Bij het openstaande diensten overzicht, is het nu ook mogelijk te wisselen van (werk)week.
Wij laten hier de weken zien en niet meer vanaf de dag van vandaag en dan 7 dagen vooruit.

Deze wijzigingen zijn gemaakt, zodat er in toekomstige releases meer widgets toegevoegd kunnen worden, zonder het overzicht te verliezen.

Opgeloste Bugs

  • Koppeling kids connect: Kind dat eerst afwezig was gemeld en daarna weer aangemeld, stond als afwezig (91489)
  • Invoerveld voor datums werkte in sommige gevallen niet correct, bijvoorbeeld Beheer > Tabellen (96724)
SDB HRSDB Salaris
gisteren

SDB Salaris en HR (Release 326)

Release 326 gaat op 17 september in productie. Hieronder vertellen we je er alles over.


Spotlight 

HR Instructiewebinar 
Op 30 september van 10:30 tot 11:30 uur organiseren we weer een HR Instructiewebinar. We gaan uitgebreid in op de onderwerpen digitaal ondertekenen en gebruikersbeheer. Meld je hier aan!

opgeloste bugs  

  • HR | Personeelsdossier | Documenten: In de rubriek documenten werkte de zoekbalk niet van de subcategorieën. 
  • HR | Personeelsdossier | Documenten: Er zat een foutje in het koppelen van documenten. Documenten werden gekoppeld aan medewerker terwijl deze gekoppeld zouden moeten zijn aan het sub-dienstverband en andersom.
SDB ECDSDB ECD API
gisteren

SDB ECD API (Release 2025.10)

Release 2025.10 gaat op 22 september 2025 in acceptatie en op 6 oktober 2025 in productie.


overzicht endpoints die worden uitgefaseerd  

Het kan gebeuren dat een endpoint om een bepaalde reden wordt uitgefaseerd.  Dit maken we kenbaar in onderstaande tabel.  Per endpoint wordt de release aangegeven vanaf wanneer het endpoint niet meer beschikbaar is.  Je hebt altijd minimaal 1 jaar de tijd om er zorg voor te dragen dat het betreffende endpoint niet meer wordt aangeroepen.

ReleaseEndpoint
2024.05api/clients/{id}/measurements/registered (GET)
Vervangend endpoint: api/v1/clients/{id}/measurements/registered
2025.05api/master-measurements
Vervangend endpoint: api/clients/{id}/master-measurements
2025.05api/clients/{id}/measurements/registered/{registeredMeasurementId}
Vervangend endpoint: api/v1/clients/{id}/measurements/registered/{registeredMeasurementId}
2025.05api/v1/clients/{id}
Vervangend endpoint: api/v2/clients/{id}
2025.07api/clients/{id}/stakeholders
Vervangend endpoint: api/v2/clients/{id}/stakeholders
2026.02/api/clients/{{clientId}}/reports/ovz
Vervangend endpoint: api/v2/clients/{{clientId}}/reports/ovz

functionaliteiten - OPEn Systeem

Toestemmingen cliënt
Het is vanaf deze release mogelijk om de toestemmingen van een cliënt op te halen via /api/clients/{id}/consent.

praktisch 

Wil je graag op de hoogte blijven van de API's uit SDB ECD?  Stuur dan een mailtje naar ecd@sdbgroep.nl om je aan te melden.  Graag ontvangen we je voornaam, naam en e-mailadres.  Je wordt dan per e-mail op de hoogte gebracht van de Release Notes van SDB ECD API's.

SDB ECD
2 dagen geleden

SDB ECD (Release 2025.10)

Release 2025.10 gaat op 22 september 2025 in acceptatie en op 6 oktober 2025 in productie en bevat 6 functionaliteiten en 12 opgeloste bugs. 


Spotlight

Mikzo 2.0
In release 2025.11 zal Mikzo 2.0 definitief geactiveerd worden in SDB ECD (en daarmee de huidige variant vervangen).  Wil je vooraf alvast kennis maken met Mikzo 2.0?  Dan kun je via een ticket in het klantenportaal de activatie aanvragen in release 2025.10 in acceptatie omgeving.  In deze Release Notes lees je precies wat Mikzo 2.0 inhoudt.
P.S. 2: de reeds geregistreerde Mikzo zal automatisch gemigreerd worden naar "5. Professional" bij "Uitgevoerd door".
P.S. 1: de instructiefilmpjes die beschikbaar zijn in het tabblad Doelen van het zorgplan zijn momenteel nog niet aangepast.  Deze zullen aangepast worden in release 2025.11.  

Export abonnementen en/of contracten naar AFAS
Wil je gebruik maken van de nieuwe job om abonnementen en/of contracten naar AFAS te exporteren?  Maak dit dan kenbaar via een ticket in het klantenportaal en wij zullen de job voor jouw organisatie activeren.

Link met Zorg Netwerk Omgeving (ZNO)
Graag een doorklikmogelijkheid naar de Zorg Netwerk Omgeving?  Maak dan een ticket aan via het klantenportaal en wij activeren dit voor je.  Verder in deze Release Notes lees je wat ZNO precies inhoudt en hoe de link vanuit SDB ECD is vormgegeven.

functionaliteiten - Zorg

Mikzo 2.0
De classificatie Mikzo is door de uitgevende organisatie gewijzigd.  Als gevolg daarvan is een reeks aanpassingen doorgevoerd in SDB ECD.  We hebben meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om het registratieproces te vergemakkelijken en hebben zelfs een extra functionaliteit toegevoegd!

Eerst even over de (inhoudelijke) wijzigingen in de methodiek:

  • Er is een extra domein "Aanvullende zorggebieden" toegevoegd, met volgende gebieden: middelengebruik en verslaving, werk en opleiding, financiën, veiligheid en justitie, opvoedondersteuning.
  • Sommige reeds bestaande gebieden zijn qua naam ook enigszins aangepast: "Zingeving" is gewijzigd in "Zingeving en iets betekenen voor anderen", "Verliesverwerking en levenseinde" is gewijzigd in "Verliesverwerking en rouw", "ADL en PDL" is gewijzigd in "Persoonlijke zorg en ADL", "Mobiliteit, transfers en vallen" is gewijzigd in "Mobiliteit, transfer en vallen", "Wond(en)" is gewijzigd in "Wondzorg", "Ondervoeding" is gewijzigd in "Ondervoeding en uitdroging", "Overgewicht / vasthouden van vocht" is gewijzigd in "Overgewicht", "Cognitie, stemming en gedrag" is gewijzigd in "Psychosociale gezondheid", "Darmfunctie, obstipatie" is gewijzigd in "Obstipatie", "Darmfunctie, diarree" is gewijzigd in "Diarree", "Infectie(preventie)" is gewijzigd in "Infectie (preventie)".
  • "Soort acties" (begeleiden, uitvoeren, signaleren) is vervangen door "Uitgevoerd door" (1. Cliënt, 2. Hulpmiddelen / (zorg)technologie, 3. Familie / mantelzorg, 4. Sociale netwerk / andere instanties, 5. Professional).  De aandachtige lezer herkent hierin ongetwijfeld de beweging naar de zogenaamde schrijf van vijf.
  • De Mikzo instructies zijn ook vernieuwd.  Dat zijn de instructies die geopend worden als je op [P] drukt bij een Mikzo registratie.

Zoals eerder vermeld: de registratie zelf is ook vernieuwd.  

Om te beginnen is de visualisatie van de gebieden veranderd waardoor je nu nog meer gebieden in één oogopslag in beeld hebt (en dus minder moet scrollen).



Verder is de tweede stap van het registratieproces aangepast:

  • Door het inspringen is de reeks Gebied - Doel - Actie duidelijker.
  • De actuele meting en de gewenste meting staan voortaan, beknopter weergegeven, naast elkaar. 
  • Standaard staat "5. Professional" ingevuld bij "Uitgevoerd door".  Dit zal immers vaak de standaard zijn.
  • Bij de actie kun je meteen de uitvoering invullen (zit dus niet meer verstopt achter een knop).  Het achteraf wijzigen van deze uitvoering is nog steeds afhankelijk van de permissie "Uitvoering Mikzo".  Als de tekst van de uitvoering wordt gewijzigd, dan wordt er nog steeds historie opgebouwd die je vanuit de leesweergave van de Mikzo kunt bekijken.
  • Een eventueel toegekend terugkeerpatroon wordt meteen getoond zodat je ziet welk terugkeerpatroon van toepassing is.
  • Al gezien?  Je kunt nu ook een actueel document vanuit Verslaglegging toevoegen aan deze specifieke Mikzo registratie (als de gebruiker leesrechten heeft voor Verslaglegging).  Met als gevolg dat je in de tabbladen "Doelen" en "Vandaag" via [D] meteen het gekoppelde document kunt openen.

De afdruk van het zorgplan is vanzelfsprekend ook aangepast op deze vernieuwde methodiek.

In het overzicht "Zorgplanoverzicht" is geen sprake meer van Mikzo acties maar wordt voortaan gesproken over "Uitgevoerd door".

Zelfredzaamheid in intakemodule
Voorheen was het zo dat de elementen bij Zelfredzaamheid in de intake standaard werden gevuld met "kan onafhankelijk uitvoeren".  Dit om het invulproces te vergemakkelijken zodat je enkel de afwijkingen in diende te vullen.  Deze methodiek had echter het vervelende neveneffect dat, na 1 wijziging te hebben doorgevoerd, meteen alle elementen opgeslagen werden bij de cliënt (Zorgplan - Beeldvorming - Profiel).  Dit terwijl deze elementen in de intake misschien nog niet eens werden beoordeeld.
Om dat te voorkomen, is besloten om de elementen geen standaardwaarde meer toe te kennen maar dat bij de intake dus bewust de keuze per element moet worden gemaakt. Zodra een waarde is toegekend, en enkel dan, zal dit gegeven bij de cliënt worden opgeslagen.


Maandweergave in agenda
Voortaan wordt ook de maand weergegeven in de agenda van de cliënt.

Als je klikt op een afspraak uit de cliëntagenda, dan wordt die agenda voortaan ook meteen geopend op die dag.

Link met de Zorg Netwerk Omgeving (ZNO)
In sommige regio's wordt een zogenaamde Zorg Netwerk Omgeving gebruikt.  Dit is een omgeving waarbij gegevens van de cliënt vanuit verschillende bronnen (zorgaanbieder, huisarts, ziekenhuis, ...) worden verzameld om het professionele netwerk in één oogopslag van alle relevante informatie te voorzien.

Is deze koppeling voor jouw organisatie geactiveerd, dan kun je gebruikers toegang geven tot ZNO via de gelijknamige permissie.  Die vind je terug in de functierol, in de module "Cliënten" en vervolgens in het hoofdstuk "Zorgplan".

Een gebruiker met die permissie kan vervolgens via het Vandaag tabblad van het zorgplan voor die cliënt doorklikken naar ZNO.


Vereenvoudiging werkplanregistratie
De registratie van een activiteit in het werkplan is vereenvoudigd:

  • Het element "Normtijd" is verwijderd.
  • Het element "Eindtijd beschikbaarheid" is verwijderd.
  • Het element "Aantal personen" is verwijderd.
  • Het selectievakje "Algemeen" is hernoemd naar "Gehele dag".

functionaliteiten - Administratief

Job "SDB ECD -> AFAS"
Er is een nieuwe job toegevoegd aan SDB ECD waarmee abonnementen en/of contracten kunnen worden geëxporteerd naar AFAS ter facturering.  

Bij het aanmaken van de job kun/moet je volgende keuzes maken:

  • Start: de maand vanaf wanneer de export dient te gebeuren.
  • Einde: de maand tot en met wanneer de export dient te gebeuren.
  • Contracten: activeer indien je contracten geëxporteerd wilt zien.
  • Abonnementen: activeer indien je abonnementen geëxporteerd wilt zien.
  • Maak een proefbestand (deze optie is standaard geactiveerd): bepaal of je een proefbestand wenst of een definitief exportbestand.

Voor deze job wordt opgeslagen wat eerder is geëxporteerd.  Dit gebeurt enkel voor het definitieve exportbestand en dus niet voor proefbestanden.  Het opslaan van hetgeen eerder is geëxporteerd leidt tot debet/credit richting AFAS.

Randvoorwaardelijk voor de export is het ingericht hebben van uitwisselcodes voor de producten (contracten), abonnementen en OE.

Daarbovenop is het ook randvoorwaardelijk om een tarief te hebben toegekend.  Dit heb je immers nodig om kenbaar te maken richting AFAS ter facturering.

Hoe ziet het exportbestand precies uit?  Wel, het is een zogenaamd CSV-bestand (comma separated values oftewel door komma's gescheiden waarden).  

De opmaak van een regel voor een abonnement is als volgt:

  • Cliëntnummer.
  • Artikelcode: dit is de ingestelde uitwisselcode voor het abonnement.
  • Begindatum: is de begindatum van de toewijzing voor deze cliënt (per maand wordt 1 regel gegenereerd).
  • Einddatum: is de einddatum van de toewijzing voor deze cliënt (per maand wordt 1 regel gegenereerd) .
  • Aantal: het aantal dat gefactureerd dient te worden, afhankelijk van de ingestelde eenheid (eenheid = dag: aantal dagen dat abonnement geldig was in die maand | eenheid = maand: aantal dagen abonnement gedeeld door aantal dagen van de maand | eenheid = week: aantal dagen abonnement gedeeld door 7 | eenheid = jaar of eenmalig of registratie: aantal is 1).
  • Tarief: ingestelde tarief.
  • Kostenplaats: dit is de ingestelde uitwisselcode voor de OE.

De opmaak van een regel voor een contract is als volgt:

  • Cliëntnummer.
  • Artikelcode: dit is de ingestelde uitwisselcode voor het product (complexiteitsklasse).
  • Begindatum: is de begindatum van de toewijzing voor deze cliënt (per maand wordt 1 regel gegenereerd).
  • Einddatum: is de einddatum van de toewijzing voor deze cliënt (per maand wordt 1 regel gegenereerd) .
  • Aantal: het aantal dat gefactureerd dient te worden, afhankelijk van de ingestelde eenheid in het stambestand "Contractproducten" (eenheid = uren: som van alle gerealiseerde zorg in uren | eenheid = minuten: som van alle gerealiseerde zorg in minuten | eenheid = dagdeel: som van alle gerealiseerde zorg in dagdelen van 4u | eenheid = etmaal: aantal dagen in zorg).
  • Tarief: ingestelde tarief.
  • Kostenplaats: dit is de ingestelde uitwisselcode voor de OE.

Indien van toepassing, wordt melding gemaakt van uitval in de job en wordt een uitvalbestand toegevoegd.  

Opgeloste Bugs

  • Na het automatisch opslaan van de toelichting van zelfredzaamheid verdwijnt de cursor, waardoor je daarna niet gewoon weer verder kunt met typen in datzelfde veld. (66419)
    [ Intake ]
  • Een correctie inzake de reistijd wordt niet altijd correct opgeslagen. (64896)
    [ Tijdregistratie - Uitvallijst ]
  • Het is niet mogelijk om de opmerking bij een planningafspraak/-patroon te verwijderen (leeg te maken). (62420)
    [ Cliënten - Planning ]
  • Op de administratieve kaart wordt met/zonder behandeling niet altijd correct weergegeven. (65892)
    [ Administratieve kaart ]
  • Het pijltje om vanuit de cliënt, gekoppeld aan een taak, acties uit te voeren staat raar op het scherm gepositioneerd. (67318)
    [ Taken ]
  • Bij sommige cliënten wordt onterecht weergegeven dat het om leveringsvorm MPT (Modulair Pakket Thuis) gaat. (67122)
    [ Overzichten - Productie Registratie ]
  • Cliënten worden in sommige gevallen onterecht getoond na filteren op een bepaalde zoekterm. (67763)
    [ Start dienst - Cliëntrapportages ]
  • Voor VPT (Volledig Pakket Thuis) wordt dossierhouder en percentage niet getoond. (66809)
    [ Cliënten - Diensten ]
  • Na het toepassen van de filtering wordt enerzijds getoond dat er geen cliënten werden gevonden en anderzijds worden rapportages van een eerste cliënt weergegeven. (67996)
    [ Start dienst - Cliëntrapportages ]
  • De antwoorden op primaire vragen worden niet getoond in de afdruk van het zorgplan. (67958)
    [ Cliënten - Zorgplan - Doelen ]
  • Een afgesloten (middels einddatum) complexiteitsklasse is toch te selecteren bij het aanmaken van een dienst. (68807)
    [ Cliënten - Diensten - Contracten ]
  • Betrokkenen van cliënten worden onterecht getoond als contactpersonen in het stambestand. (68056)
    [ Beheer - Stambestanden - Stambestanden - Relaties ]
SDB Quebble KindplanningSDB KIS
2 dagen geleden

SDB Quebble Kindplanning / Nanny4All / KIS (Release/Sprint 325)

Sprint 325 die vandaag in productie zou gaan kon wegens een bug in het inschrijfformulier niet doorgaan.
Deze bug zullen wij eerst moeten oplossen, waarna wij dit weer opnieuw zullen testen.

Zodra Sprint 325 op de acceptatie omgeving staat zullen wij de klanten opnieuw informeren en een datum afgeven wanneer deze release in productie zal zijn.

Mochten er nog vragen en/of opmerkingen zijn neem dan gerust contact op met onze servicedesk.

Onze excuses voor het ongemak.

SDB KIS
 

SDB Leerplatform
2 dagen geleden

SDB Leerplatform (Release 326) - 25 september

Release 326 is 16 september op de acceptatieomgevingen geplaatst en gaat 25 september in productie. Deze update bevat 2 nieuwe functionaliteiten, 3 doorontwikkelingen en 8 opgeloste bugs. Hieronder vertellen we je er alles over. 


Nieuwe functionaliteiten

Nieuwe status: Aanbevolen

Het is mogelijk om catalogusitems als 'aanbevolen' toe te wijzen; een smaak tussen "vrije keuze" en "verplicht" in. Dit kan bijvoorbeeld worden gebruikt door leidinggevenden bij het toewijzen van opleidingen die zij aanbevelen voor verdieping of verbreding van de functie. 

De optie 'aanbevolen' kan worden ingesteld bij het betreffende catalogusitem onder het tabblad 'Toewijzen'. In de opleidingsmatrix op een afdeling worden opleidingen met deze status met de paarse kleur aangeduid. Ook kan hier gericht op gefilterd worden via het filtermenu. Als extra verbetering is de blauwe status in deze matrix nu voorzien van een passend 'zandloper' symbol ("nog bezig").



Dossieritem laten beoordelen door ingestelde beoordelaars

Het was al mogelijk om een dossieritem aan te maken dat, voor goedkeuring, verplicht beoordeeld moest worden door de leidinggevende (manager) van een medewerker. Nu is het ook mogelijk om in te stellen dat een dossieritem beoordeeld moet worden door specifiek geselecteerde gebruikers; bijvoorbeeld een werkbegeleider of trainer. Dit maakt het mogelijk om een 'beoordelingsflow' in te stellen voor dossieritems zoals een eindopdracht of praktijkverslag.

Onder Beheer -> Dossieritem kan bij ieder dossieritem worden ingesteld of deze beoordeeld dient te worden. Bij inschakeling kan vervolgens worden gekozen voor beoordeling door manager of door ingestelde gebruikers. Vervolgens is het mogelijk om 1 of meerdere gebruikers in te stellen als beoordelaar.

Bij het indienen van een dossieritem door de medewerker, moet de medewerker een beordelaar selecteren aan wie het verzoek gestuurd wordt. De betreffende beoordelaar kan het dossieritem beoordelen via de tegel 'Dossier' 


Doorontwikkelingen

Bekwaamheden Rapport toont nu data van alle subafdelingen

Het Bekwaamheden Rapport (te openen via de tegel op het dashboard) is flink geoptimaliseerd. Niet alleen zijn de filters en zoekfunctie verbeterd, ook wordt nu de data getoond van alle subafdelingen (indien ingeschakeld). Dat betekent dat het nu mogelijk is om inzicht in de voortgang van bekwaamheden in kaart te brengen van complete locaties / regio's. Dit is mogelijk door in het rapport een (hoofd)afdeling te selecteren en de schakelaar 'inclusief subafdelingen' aan te zetten. Ook is het mogelijk om het rapport direct gefilterd in te laden vanuit de afdelingen hiërarchie.


Inzicht in beoordelingen bij activiteiten in de 'basis'

Bij een 'basis - vervolg' constructie was het al mogelijk om te klikken op het 'basisblok' om de betreffende activiteiten in te zien. Met deze update wordt het mogelijk om door te klikken op o.a. beoordelingsactiviteiten om zo de gegeven beoordelingen en beoordelingsformulieren in te zien.


Statuskleur nu ook zichtbaar voor beheerders

In het nieuwe ontwerp van het Bekwaamheidspaspoort is de 'statuskleur' (rood, oranje, groen) van de bekwaamheid nu ook zichtbaar voor beheerders.


Opgeloste Bugs

  • Standaard teksten en afbeeldingen van e-learning modules op e-learningbekijken.nl worden weer correct gesynchroniseerd naar het Leerplatform (indien ingeschakeld)
  • Bij opslaan van een evaluatieformulier wordt een niet ingevulde, niet verplichte vraag niet langer gemarkeerd als verplicht veld dat moet worden ingevuld.
  • Het is mogelijk om actieve e-learning pakketten gebaseerd op een LTI-link te bewerken (link aanpassen) en te activeren.
  • Een reeds verlopen e-learning arrangement kan niet langer gestart worden na de verloopdatum.
  • Het tabblad 'Inhoud' bij arrangementen met meerdere e-learning onderdelen wordt pas getoond nadat gestart is.
  • De PDF export van een basis - vervolg bekwaamheid wordt weer juist weergegeven.
  • Het is weer mogelijk om te scrollen in producten in de Community als er visuele feedback is gegeven
  • De tekst onder Beheer -> Catalogus -> Toewijzen is 'gelijk getrokken' ('je' in plaats van 'u').
SDB ECD
3 dagen geleden

SDB ECD (Release 2025.09.01)

Minor release 2025.09.01 gaat op 17 september 2025 in productie en op 18 september 2025 in acceptatie en bevat 1 verbetering en 1 opgeloste bug. 


functionaliteiten - Administratief

Aanpassing ophalen cliënten
Onder andere bij het zoeken naar cliënten en het laden van recente cliënten treedt vertraging op.  Er zijn verbeteringen in dit kader doorgevoerd.

Opgeloste Bugs

  • Maak je gebruik van (behandel)episodes, dan worden mogelijk verkeerde rapportages getoond bij het opvragen van de aan die episode gekoppelde rapportages.
SDB Quebble Personeelsplanning
3 dagen geleden

SDB Quebble Personeelsplanning (Release/Sprint 326)

Er is geen release op de productie omgeving geplaatst.


Release 326 is op de acceptatie omgeving geplaatst en kan getest worden. 
Release 326 gaat op 29 september in productie en bevat:  3 opgeloste bugs. Hieronder vertellen we je er alles over.

De uitlevering van de releases voor zowel productie als acceptatie vindt altijd in de avond plaats tussen 18.30 - 20.30 uur.

Alle organisaties hebben de mogelijkheid om deze release te bekijken en te testen.
Alle onderdelen die zijn toegevoegd, aangepast en opgelost staan hieronder beschreven.
Mochten er vragen en/of opmerkingen zijn over de release, dan kan er een ticket aan gemaakt worden in ons serviceportaal.


Opgeloste Bugs 

Levensfasebudget

Toekenning door werkgever

  • Als er een toekenning gedaan wordt door een werkgever, werd er onterecht rekening gehouden met hoeveel toekenning er was gegeven in voorgaande jaar.
  • Het systeem moet kijken naar het huidige jaar en dit is daarom aangepast.


Planning

Oproeppool

  • Er was geen reden meer te kiezen bij het invoeren van een oproeppool dienst, als er een handmatige reden was toegevoegd door de organisatie. Dit is aangepast.


Rapporten

Gewerkte uren per medewerker per locatie

  • Het kon voor komen dat het rapport "Gewerkte uren per medewerker per locatie" niet geopend kon worden in CSV of PDF. Dit is opgelost.


Verder zijn er veel klantgerichte tickets opgelost. Deze zijn/zullen via de conversatie in het serviceportaal gecommuniceerd worden.



SDB Quebble KindplanningSDB KIS
6 dagen geleden

SDB Quebble kindplanning/Nanny4all/KIS: Groepsapp (Release/Sprint 325) REMINDER

Het is al bijna zover. De groepsapp zal vanaf volgende week beschikbaar zijn. Deze sprint heeft een aantal aanpassingen die het standaard proces van aan- en afmelden direct beïnvloeden. Filteren, Medische informatie en nog enkele visuele aanpassingen. Om dit goed te laten verlopen is het belangrijk om op voorhand de locaties te informeren. 

Hieronder hebben wij alle punten beschreven die zijn opgenomen in de release.


Release 325 is op 02-09-2025 op de acceptatieomgeving geplaatst, gaat 16-09-2025 in productie en bevat 5 nieuwe functionaliteiten en 2 opgeloste bugs. Hieronder vertellen we je er alles over.

Testen op acceptatieomgeving 

Wanneer een release voor de groepsapp op acceptatie is gezet, betekent dat dit alleen getest kan worden met een testbuild van de app. Heb je interesse om de app te testen op jouw acceptatieomgeving dan kun je contact opnemen met de servicedesk. Dan helpen we je graag verder om dit mogelijk te maken.


Spotlight

Check-in/Check-out (94179)
Naast de 2 bugs die zijn opgelost is in deze release veel aandacht geweest voor het in- en uitchecken van de kinderen.
Er is veel verbeterd op dit gebied. Ook i.v.m. samengevoegde groepen.
Het is nu ook makkelijker en duidelijker om kinderen in- en uit- te checken.

Nieuwe functionaliteiten

Nieuw uiterlijk voor de lijst met kinderen 
De lijst met kinderen ziet er anders uit. De functies zijn hetzelfde gebleven.
Door het aanpassen van dit uiterlijk zijn de regels minder groot geworden en kunnen er dus meer kinderen getoond worden op het scherm.


  • Bovenin bij 'Zoeken' is het mogelijk om op naam van het kind te zoeken.
  • Via de pijltjes rechtsboven is het mogelijk om te sorteren op verschillende gewenste manieren.



  • De foto van het kind is links voor de naam van het kind geplaatst.
  • De indicaties zijn achter de naam van het kind geplaatst.
  • De aanwezigheid wordt nu met een swipe button gedaan.


Kinderen worden op feest- en sluitingsdagen niet meer getoond in de groepsapp (91245)
Wanneer er een feest- of sluitingsdag in het systeem was ingevoerd dan werden kinderen op deze dag nog altijd getoond in de lijst op die dag. Dat gaf geen problemen met de werking hiervan, omdat de opvang op die dag niet geopend is en er dus niet gewerkt wordt. Echter gaf dit wel vaak wat onduidelijkheid wanneer medewerkers een feest- of sluitingsdag openden op een andere dag.
Nu worden er geen kinderen meer getoond in de lijst en is het dus duidelijk dat er geen kinderen gepland staan voor een feest- of sluitingsdag.

Aanpassing wanneer het systeem bezig is (96730)
Wanneer het systeem bezig is, wordt dit nu duidelijk aangegeven.


Medische informatie (96564)
Bij het tabblad Medische informatie is een extra blok bijgekomen. Hier kan de groep nog extra tekst plaatsen met betrekking tot de medische informatie. Bijv. waar ligt de EpiPen van het kind of welke zonnebrand is het exact die hij moet gebruiken.
Deze informatie wordt niet gedeeld met de webapplicatie of de ouder. Dit is dus alleen voor de medewerkers om nog wat extra informatie te kunnen noteren die alleen van belang is voor de medewerkers. Het blok is blauw gekleurd.

Daarnaast is de overige informatie nu in blokken verdeeld. Het is nu overzichtelijker en makkelijker te scrollen indien nodig.


Foto's wijzigen
Bij foto's, profielfoto's kinderen/contactpersonen en bij berichten, kan de foto nu worden ingezoomd.
Door te klikken op de foto kan gekozen worden voor 'open foto' en dan kan de foto ingezoomd worden.


Opgeloste Bugs

  • Switchen tussen kinderen en daarna het openen van de medische informatie werkte niet altijd vlekkeloos. (96587)
    Wanneer er een aantal keer geswitched werd tussen kinderen en daarna de medische informatie geopend werd dan kon het wel eens voorkomen dat de medische informatie niet getoond kon worden. Dit is opgelost en werkt zoals verwacht.
  • Inactieve groepen werden getoond bij de 'enkele groep alle functies' pagina. (92444)
    Dit is aangepast. Er worden nu nergens meer inactieve groepen getoond in de groepsapp.