SDB Zorgt Product updates logo

Product updates

Terug naar startpagina
  • English
Blijf op de hoogte

Labels

  • Alle updates
  • SDB Octopus
  • SDB Octopus: CliëntApp
  • SDB ECD
  • SDB ECD API
  • SDB EPD USER/REFLEX
  • SDB CARE4
  • SDB EPD Asterisque
  • SDB Planning
  • SDB Planning - Activiteitenplanning
  • SDB HR
  • SDB Salaris
  • SDB Leerplatform
  • SDB Analytics - BI
  • SDB Analytics - Datastation
  • SDB Analytics - Budget
  • SDB Jouw Omgeving
  • SDB Karify
  • SDB Quebble Personeelsplanning
  • SDB Quebble Kindplanning
  • SDB KIS
  • SDB Octopus: OuderApp
  • SDB Kindplanner

Jump to Month

  • May 2025
  • April 2025
  • March 2025
  • February 2025
  • January 2025
  • December 2024
  • November 2024
  • October 2024
  • September 2024
  • August 2024
  • July 2024
  • June 2024
  • May 2024
  • April 2024
  • March 2024
  • February 2024
  • January 2024
  • December 2023
  • November 2023
  • October 2023
  • September 2023
  • August 2023
  • July 2023
  • June 2023
  • May 2023
  • April 2023
  • March 2023
  • February 2023
  • January 2023
  • December 2022
  • November 2022
  • October 2022
  • September 2022
  • August 2022
  • July 2022
  • June 2022
  • May 2022
  • April 2022
  • March 2022
  • February 2022
  • January 2022
  • December 2021
  • November 2021
  • February 2020
SDB Quebble Personeelsplanning
3 weken geleden

SDB Quebble Personeelsplanning (Release/Sprint 315)

Release 314 is zojuist op de productie omgeving geplaatst Release 314


Release 315 is op de acceptatie omgeving geplaatst en kan getest worden. 
Release 315 gaat op 28 april in productie en bevat:  1 spotlight, 4 nieuwe functionaliteiten, 4 opgeloste bugs, 1 doorontwikkeling en 4 Quebble Pro App . Hieronder vertellen we je er alles over.

De uitlevering van de releases voor zowel productie als acceptatie vindt altijd in de avond plaats tussen 18.30 - 20.30 uur.
Alle organisaties hebben de mogelijkheid om deze release te bekijken en te testen.

Mochten er vragen en/of opmerkingen zijn over de release, neem dan contact met ons op.


Spotlight 

SDB KIX Day | Kinderopvang Inspiratie eXperience - Let op laatste kans!

KIX Day 2025, ben jij er dit jaar bij!? Na 2 zeer succesvolle edities van ons kinderopvang evenement nodigen we je graag uit voor donderdag 17 april 2025 op onze mooie locatie te IJsselstein.
Tijdens de SDB KIX Day duiken we met een dag vullend programma dieper in de wereld van uitdagingen en ontwikkelingen in de kinderopvang. We nemen je mee in onze visie op de Kinderopvang en hoe wij de toekomst zien.

Uiteraard is er op deze dag genoeg ruimte om te netwerken met collega’s en experts uit de kinderopvangsector en kennis te maken met het SDB Groep Kinderopvang team.

Meld je nu aan Aanmelden


Nieuwe Functionaliteit 

2FA

Verduidelijking van de te gebruiken app

  • Als een medewerker voor het eerst gebruik maakt van de 2FA is er bij de selectie duidelijker aangegeven dat codes opgehaald kunnen worden via een authenticator app. We merkten namelijk de verwarring hierin met de Quebble Pro app. 


Export

NMBRS declaraties

  • In de export van NMBRS werden alleen de declaraties geëxporteerd als het om uitbetaling van extra uren ging.
  • Als een organisatie alle declaraties wilt exporteren is er een nieuwe instelling bij gekomen om dit te doen.
  • Deze extra instelling staat onder instellingen / systeeminstellingen / exporteren

  • In de export worden nu alle declaraties toegevoegd aan de export


NMBRS - Onderscheid kostenplaats

  • In de export is een extra kolom toegevoegd "Kostenplaats".
  • Deze wordt getoond indien deze is ingevoerd bij de groep.


Rapporten

Gewerkte uren per medewerker per locatie

  • Er zijn twee kolommen toegevoegd aan het rapport: personeelsnummer en het kostenplaatsnummer van de groep (indien deze is ingevoerd en gekoppeld aan de groep).


Opgeloste Bugs 

Rapporten

Status rapport

  • Medewerkers die reeds uit dienst zijn worden als nog getoond in selecties die niet meer van toepassing zijn op deze medewerkers. Dit is aangepast. 

Uren met Status

  • Als een manager de week definitief maakte voor een medewerker, dan werden de uren die niet ingeleverd en/of geweigerd waren niet goed verwerkt in het rapport Uren met status.
  • Deze diensten bleven op gepland staan in plaats dat deze verwijderd werden. Dit is aangepast.


Managementportaal

Verlof indienden medewerker

  • Er kwam een onterechte foutmelding als een manager een verlofaanvraag indiende namens de medewerker. Dit is opgelost. 

 

Oproeppool

Overbodig i-tje verwijderd

  • Bij het zoeken naar medewerkers stond er bij de beschikbaarheid een overbodig i-tje. Deze is verwijderd.

Doorontwikkeling 

Performance

Managementportaal

  • We hebben de performance verbeterd in het managementportaal in het tabblad Declaraties.

Wij blijven continu verbeteringen aan de performance doorvoeren. Mocht je als organisatie specifieke voorbeelden hebben, laat het ons dan weten door middel van een ticket in ons serviceportaal.

Quebble Pro App 

Android

Beschikbaarheid

  • In de Quebble Pro app was het invoeren en wijzigen van de beschikbaarheid nog niet losgekoppeld zoals wel al is in het werknemersportaal.
  • Dit is nu ook losgekoppeld van elkaar in de app.
  • Concreet betekend dat het volgende:

    • Vanaf de update is het mogelijk altijd de beschikbaarheid op te geven.
    • Het verwijderen van de beschikbaarheid is alleen mogelijk vanaf de ingestelde termijn

Spaaruren inleveren

  • Het was niet mogelijk om spaaruren in te leveren via de Quebble Pro app. Dit is mogelijk gemaakt.


iOS

Beschikbaarheid

  • In de Quebble Pro app was het invoeren en wijzigen van de beschikbaarheid nog niet losgekoppeld zoals wel al is in het werknemersportaal.
  • Dit is nu ook losgekoppeld van elkaar in de app.
  • Concreet betekend dat het volgende:

    • Vanaf de update is het mogelijk altijd de beschikbaarheid op te geven.
    • Het verwijderen van de beschikbaarheid is alleen mogelijk vanaf de ingestelde termijn

Spaaruren inleveren

  • Het was niet mogelijk om spaaruren in te leveren via de Quebble Pro app. Dit is mogelijk gemaakt.


Verder zijn er diverse klantgerichte tickets opgelost. Deze zijn reeds via de conversatie in het serviceportaal gecommuniceerd naar de desbetreffende organisatie.

Deze release notes zijn terug te vinden in het kennisportaal, waar tevens een PDF is toegevoegd Release 315